Windows accepterar inte rätt lösenord

En vän kan inte komma in på sin dator med sitt lösenord. Det är korrekt men Windows accepterar inte lösenordet.
Vi hittar inte installationsskivan.
Vad kan vi göra?

Hej!


Först av allt: kontrollera att Windows inte har ändrat tangentbordslayout. Det händer mig titt som tätt. Ni borde kunna se ikonen på inloggningssidans nedre högra del.


Återkom gärna med en rapport.

Om mitt svar löser ditt problem, markera det som löst.

6 personer hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Öppna datorn och ta ut batteriet som håller setupen konstant....ganska stort platt batteri om deet är enstationär dator...sätt tillbaka det efter en halvtimme ca..då bör setupen släppt och du kan komma in på datorn eftersom lösenordet inte är aktiverat längre

1 person hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Batteritricket  fungerar endast om användaren inte kan logga in på moderkortets BIOS och om jag har förstått Lars rätt är det inte det som är problemet.


Om man har glömt Windows-inloggningen, gäller följande:


Om du har glömt ditt Windows-lösenord och du finns i en domän ska du kontakta din systemadministratör för att återställa lösenordet. Om inte datorn tillhör en domän kan du återställa ditt lösenord genom att använda en återställningsskiva för lösenord eller genom att använda ett administratörskonto. Mer information finns i avsnitten Skapa en disk för återställning av lösenord och Återställa Windows-lösenordet.

Om du glömmer administratörslösenordet och inte har någon diskett för återställning av lösenord eller något annat administratörskonto, kan du inte återställa lösenordet. Finns det inga andra användarkonton på datorn kan du inte logga in i Windows och kommer att behöva installera om Windows.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/what-do-forget-windows-password#1TC=windows-7


Om man har viktiga filer på datorn och är orolig över att dessa ska försvinna vid en ominstallation, kan man starta datorn från en Linux-skiva, t.ex. Ubuntu, och säkerhetskopiera filerna.

Om mitt svar löser ditt problem, markera det som löst.

1 person hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

En vän kan inte komma in på sin dator med sitt lösenord. Det är korrekt men Windows accepterar inte lösenordet.
Vi hittar inte installationsskivan.
Vad kan vi göra?

Hej Lars!

Det finns nedladdningsbara ISO-filer som man kan bränna till en CD-skiva och starta datorn från. Med hjälp av programmet på skivan kan man sedan skriva över Windows-lösenordet med ett nytt lösenord.
Exempel: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ med instruktioner på http://www.howtogeek.com/96805/how-to-reset-your-windows-password-without-an-install-cd/
Ovanstående är mina egna åsikter/förslag. Jag jobbar inte för Microsoft.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

 
 

Fråga om info


Senast uppdaterat maj 5, 2024 Visningar 2 720 Gäller: