Windows 10 tar inte emot pinkod

Hej, jag kommer inte in i min windows 10, den tar inte emot min pinkod. När jag klickar för att logga in får jag ett meddelande som säger. Something happened and your pin isn't available Click to set up your pin again. Vad göra? Det enda som händer är att inloggnings sidan laddar om. Mvh Conny

Om du inte kan logga in med PIN: använd Lösenord i stället för att ta dig in och sedan ändra din PIN kod.

 

Inställningar >Konton>Inloggningsalternativ>Logga in med PIN

 

 

Med vänliga hälsningar

Janne

(en helt vanlig MS användare)

 

--------
Keep it simple - Do it in the right order

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej Janne, 

tack för svar. 

Det funkar tyvärr inte, den tar inte emot mitt lösen trots jag är Administratör och enda användare. 

Jag får att den inte hittar sjäva pin och ber mig uppdatera frågan igen. När jag då klickar en gång till, på logga in med pin. Då startar datorn om igen. Blev såhär efter senaste uppdateringen. Så nu ska jag leta efter hur jag går tillväga för att ta bort alla lösenord. 

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Jag har på något (?) sätt lyckats få samma fel som du ”Ett fel uppstod och din PIN är inte …” och alternativet ”Skapa min PIN” fungerar inte heller. Dock lyckades jag använda lösenordet för att logga in och kunde sedan lägga till en PIN kod igen. Har även fler användare att ta till om det kniper.

 

Finns alternativet ”Jag har glömt min Pin kod” kan det vara värt att prova.

 

Likaså om det går att komma förbi problemet via felsäkert läge:

https://support.microsoft.com/sv-se/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

 

 

Att ”ta bort alla lösenord” tror jag inte är möjligt om man inte ens kommer in i maskinen.

 

Kan bli aktuellt att skapa installationsmedia föra att använda på annan dator som en sista utväg

 

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

 

Men innan dess föreslår jag en kontakt med MS Teknik Support  som kanske kan hjälpa dig.

 

Återkom gärna och berätta hur det gick eller om du behöver andra tips.

 

Med vänliga hälsningar

Janne

(en helt vanlig MS användare)

 

--------
Keep it simple - Do it in the right order

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej Conny, 


Jag förstår att du inte längre kan logga in på din dator med varken PIN eller lösenord. Låt oss ta en titt på detta! 

Jag ser att du har provat Jinge47's förslag. Tack för det. 

1. För att återställa din PIN-kod väljer du "Jag har glömt min PIN-kod" under textrutan för PIN-koden på inloggningsskärmen. Om detta inte fungerar, kan du logga in i Felsäkert läge på datorn? 

För att öppna felsäkert läge: 


2. Om du har ditt Microsoftkonto kopplat till din inloggning på datorn, och inte kommer ihåg ditt lösenord eller helt enkelt bara vill återställa det för att komma in på ditt konto, så går du till https://account.live.com/resetpassword.aspx och följer anvisningar där. 

Prova dessa steg ovan, och låt mig veta hur det går för dig! Om du har fler frågor eller funderingar, är du alltid välkommen till att höra av dig igen! Ha en trevlig dag. 😊

/ Linn_A

~ If you feel that my answer helped you, I would appreciate if you mark it as Answered. This will make it easier for me and other people on the Community . If not, please be in touch with me again. ~

1 person hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej Linn_A

Nej tyvärr fungerade inte dina tips denna gång. Tack för att du tog dig tid. 

Jag trodde jag skulle lösa det till slut då jag körde  F12 och kom in i kommando prompten efter 6-7 försök

provade den den vägen med regedit och skapa nytt lösenord. Tre försök och den vägrade envist ta emot  mitt nya lösenord ändå. Så det slutade med en ren ominstallation. 

Kändes tryggast så då hela felet var lite över mitt kunnande, känslan vara att det kanske var mer krångel än just det uppenbara. 

Får passa på och tacka Jinge47 ochså för tips 🙂

1 person hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Tack för det! 😊

 

Tänk på att du kanske skall ha mer än ett konto som är administratör, bara om utifall. Lokalt konto eller inte tror jag inte spelar någon roll.

 

 

Med vänliga hälsningar

Janne

(en helt vanlig MS användare)

 

--------
Keep it simple - Do it in the right order

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej igen Conny, 

Tråkigt att det inte fungerade för det ordentligt, men härligt att det nu är fixat för dig, och att du kan logga in! 

Hoppas lösenordet fungerar som det ska nu, annars är du alltid välkommen att höra av dig igen. 😊

** Rubrik ändrad för att tydligare reflektera problem **

/ Linn_A

~ If you feel that my answer helped you, I would appreciate if you mark it as Answered. This will make it easier for me and other people on the Community . If not, please be in touch with me again. ~

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

 
 

Fråga om info


Senast uppdaterat april 10, 2024 Visningar 1 167 Gäller: