Startknappen, Edge, App Film&TV fungerar inte i Windows 10

Kan inte klicka på Start i aktivitetsfältet, inte heller trycka på Startknappen på tangentbordet. Edge går ej att starta. Appen Film&TV startar inte. Store går inte att starta//Tompa
Vi har samma problem och jag följer denna tråd med stort intresse. Sök knappen funkar inte heller.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Upptäcker samma sak, ingen sök, ingen annan app heller för den delen. Detta är en stationär HP. 

Och efter en Windowsuppdatering hände precis samma sak på min ASUS laptop. 

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Prova göra en systemåterställning. Jag hade samma problem då jag inte kunde klicka på start men det löste sig tack vara återställningen.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Systemåterställning är ju sista utvägen... Men om felen är ett resultat av att Microsoft skickar på uppdateringar (som man inte har kontroll över) så borde de ju kunna skicka ut en uppdatering som rättar till det också. Jag provade att försöka återställa till en tidigare återställningspunkt, men det gick inte pga att ett annat felmeddelande dök upp som hade med skrivaren att göra(!). Återstår fabriksåterställning till Windows 7, men det är surt att behöva börja om från början med allting. Hallå Microsoft, var är ni?!

Man kan ju tycka att MS skulle vara intresserat av att Store fungerade iaf...

En (lustig) detalj är att min touchpad tvåfingerscroll har börjat fungera igen. En sak till som inte fungerar är att läsa de meddelanden som kommer upp längst ner till höger, eller öppna åtgärdscenter med högerklick. Så jag vet ju inte vilka meddelanden det handlar om :-(

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej.

Jag har också detta problem och jag kan tyvärr inte komma med något nyttigt för att hjälpa till. Måste högerklicka på start för att få fram menyn i ett väldigt spartanskt läge så att säga men resten fungerar inte på aktivitetsfältet, kalendern o.s.v.. Vänsterklickar man på start kommer det upp en ruta som säger att felet ska åtgärdas när man loggat ut och sedan loggar in igen, vilket inte händer.

Har haft detta problem sedan kanske september. Det har hänt ibland att den börjar fungera efter att datorn har varit på ett tag men sen är den lika död som innan vid nästa uppstart av datorn.

Problemet försvann ett tag efter den stora uppdateringen som jag i alla fall fick i november har jag för mig, men sen kom felet tillbaka efter ett par veckor. Jag har testat att installera om Windows 10 och då fungerade allt i några veckor och nu har allt slutat att fungera igen.

Helt värdelöst. Vore verkligen trevligt om Microsoft kunde ta ansvar för sin produkt och faktiskt göra något åt saken istället för att man själv ska leta runt på internet, när väl internet vill samarbeta. Problemet tycks inte vara ovanligt, har sett många olika forum med samma frågeställning. Jag tycker det som sagt är dåligt att inte Microsoft själva kommer med en lösning på problemet, speciellt när det är ett sånt omfattande fel. Jag vill inte tvingas till att pilla med nåt som jag egentligen inte förstår mig på.

Även Google Chrome har svårt att starta ibland, kan ta 20 minuter innan fönstret dyker upp. Det blir lättast att starta om datorn för att få Google Chrome att fungerar igen enligt min låga kunskapsnivå i frågan.

Windows är en opålitlig produkt numera.

Jag hoppas att ni finner en lösning. Lycka till.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

 
 

Fråga om info


Senast uppdaterat februari 1, 2021 Visningar 656 Gäller: