Nu gör vi klart konfigureringen av enheten

Nu gör vi klart konfigureringen av enheten" -?

While starting my parents computer I got this message roughly translate from Swedish to Englush "We are now ready to finish configuration of the unit" . It's on a blue background with white text and some headlines what the configuration means. None of them seems to be of interest for my parents. We pressed the button "remind me in three days" since there was ni decline button. Now to my questions;

1. is this really from Microsoft or could it be a virus? 

2. can they continue using their computer without this configuration or will it work slower? They use it to read the news, pay their bills, use Excel,Word,PowerPoint and store photos.

3. will it continue popping up every 3rd day?

Vi använder en översättningstjänst för att hjälpa våra användare. Ursäkta grammatiska fel.



Hej Carmol82

Jag är Dave, en oberoende rådgivare, jag ska hjälpa dig med det här. . .

Visas den skärmen vid start, på en blå skärm med en svart kantlinje, det vill säga ett känt fel i Windows, det vill säga OOBE (Out of Box Experience0 i Windows 10 som vanligtvis visas när du först konfigurerar en dator

Du kan vara säker på att det inte är skadlig programvara, för att stoppa den irritationen som visas på Start:

Öppna appen Inställningar

Gå till System - Meddelanden & åtgärder

Under avsnittet "Meddelanden" stänger du av det här alternativet: "Föreslå hur jag kan slutföra installationen av min enhet för att få ut mesta möjliga av Windows"
___________________________________________________________________

Power to the Developer!

MSI GV72 - 17.3", i7-8750H (Hex Core), 32GB DDR4, 4GB GeForce GTX 1050 Ti, 256GB NVMe M2, 2TB HDD

19 personer hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

 
 

Fråga om info


Senast uppdaterat februari 19, 2024 Visningar 584 Gäller: