kan inte skriva snabel A i windows 10

hej kan inte skriva in snabel a  har testat alla kort kommando osv funka fan inte tycker verka dålig vet skap om detta har kollat runt hitta en video som inte stämmer hur win10 ser ut så vart ändrar så skiten funkar nu ???

Med vänlig hälsning Thomas

Hej Thomas,

Har du uppdaterat alla drivrutiner?
För att all hårdvara ska fungera måste drivrutinerna vara uppdaterade och kompatibla med Windows 10. Detta gäller både all hårdvara i datorn samt de man kopplar in.
Kontakta gärna tillverkaren så att de kan kika så att du har korrekta installerade.

Testa även följande för att se om det är någon skadad systemfil som orsakar detta:
⦁ Högerklicka på startknappen nere till vänster och välj Kommandotolken (Administratör).
⦁ Om det kommer upp en ruta om att kontroll av användarkonton är aktiverad på den här dator, klicka OK/JA på den.
⦁ Nu kommer du till en svart/vit ruta och där skriv du:  dism /online /cleanup-image /restorehealth   
⦁ Klicka på Enter (retur) och låt datorn jobba, det kan ta ett långt tag innan den är klar.
⦁ När datorn är klar så skriver du följande i samma ruta:  sfc /scannow  och klickar på Enter.
⦁ När datorn är klar med det kommandot så startar du om datorn och testar igen för att se om problemet är löst.

Med vänliga hälsningar
Johanna

11 personer hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Tack för din feedback.

Hej!

Det brukar vara ett annat program som lagt beslag på tangentkombinationen Alt+2, oftast något program från datortillverkaren som är till för att kontrollera någon hårdvara.

Ovanstående är mina egna åsikter/förslag. Jag jobbar inte för Microsoft.

9 personer hade nytta av det här svaret

·

Tack för din feedback.

Tack så mycket!

Har suttit och blivit tokigt över detta, letat och letat och inte hittat någonting. De konstigaste var att ibland så gick de att skriva snabel a och ibland inte. Så fort jag läst de du skrev stängde jag av ASUS GPU tweak till mitt grafikkort och då gick de att skriva igen.

14 personer hade nytta av det här svaret

·

Tack för din feedback.

Tack! Helt otroligt att ett program tar bort en så väsentlig tangentfunktion. Funkade här också! 

12 personer hade nytta av det här svaret

·

Tack för din feedback.

Fråga om info

Senast uppdaterat februari 16, 2025 Visningar 27 282 Gäller: