Datorn startar om sig själv

Hej! Min dator har startar om sig själv 3,4 gånger ingen bluescreen, tvivlar på virus därför jag har malvarbytes och virus program. Jag och min vän satt och spelade men hans spel krasha och min datorskärm vart svart och datorn starta om sig själv. Detta har hänt förut och jag ser ingen lösning på detta för tillochmed återgärdscentret visade något medelande. Ska jag starta om Windows? Jag har skiva o det det är inga problem. men vad kan orsaka detta? eftersom det inte ger mig någon bluescreen.

detta har hänt sällan, tror det var för 2-3 månader jag fick min senaste min dator starta om sig utan att ge mig någon bluescreen, men ja efter det har det inte hänt något sedan dess.

Om det med spelet, jag har spelat flera timmar varje dag... olika sorters krävande spel osv. så jag tror ej det är spelet.

Answer
Answer

Hej André!

Börja med att kolla att datorn inte är inställd på att starta om vid systemfel:

Kontrollpanelen - välj "Visa efter" som "Små ikoner" - System - Avancerade systeminställningar
"Start och återställning" Inställningar
Ta bort bocken framför Starta om automatiskt

Överhettning kan också orsaka att datorn startas om, även om det är vanligare att datorn då stängs av. Gäller det en bärbar eller stationär dator och hur gammal är den?

Ovanstående är mina egna åsikter/förslag. Jag jobbar inte för Microsoft.

22 personer hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

 
 

Fråga om info


Senast uppdaterat januari 11, 2024 Visningar 4 717 Gäller: