Mail som inte kommer fram

Jag har nu under 2 månader uppmärksammat att jag fått skickat till mig ett antal mail som inte har kommit upp i varken inkorgen eller skräpposten. Jag har sökt runt och hittar inga problem eller orsaker med varför dessa inte skulle gå igenom (inte blockerade användare). Detta försvårar just nu för mig då jag jobbar i ett projekt där det är väldigt viktigt att jag kan svara på alla mail jag får. Jag kan inte heller lägga till som kontakt då jag inte innan vet om exakt vilka personer/adresser som kommer skickas ifrån. Finns det någon lösning på detta eller måste jag byta ställe att ha min mail på?

De senaste två månaderna har jag sett att jag inte fått vissa mail skickat till mig. De har inte kommit upp i varken inkorg, skräppost eller unwanted. Jag har sökt runt och hittar inte vad problemet är. Avsändaren är inte blockerad, då jag mottagit mail ifrån den mailadressen innan dessa två månader.

Finns det någon lösning på detta?

Tacksam för svar.


3 personer hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej e_026,

Du nämnde att du har märkt under två månader att vissa email inte kommer fram till inkorgen och att det inte är blockerade användare som det handlar om. Förstår att du vill se alla email förstås och jag ska hjälpa dig. 

Jag antar att du menar webbinkorgen för outlook.com, men kan du meddela oss om du menade Office Outlook är du snäll? 

Gjorde du något speciellt för två månader sen?

Fick du email från avsändare innan? 
Kan du skicka till dem? Kan de få email från dig?

Ibland kan email hamna i mapparna Prioritet eller Övrigt. 

Hur går det? Eller hamnar de i spam eller skräpposten eller andra mappar, t.ex POP eller Arkiv?

Du kan se en skärmbild nedanför det här. Det är taget från  Åtgärda synkroniseringsproblem för Outlook.com-e-post


Du kanske har regler eller filter (vänligen se den markerade länken) eller vidarebefordran som det handar om, vilket du behöver ändra isåfall, vill du se sidan

Hackat konto för olika tips?

Det ser man via den här artikeln

Åtgärda synkroniseringsproblem för Outlook.com-e-post

Jag hoppas att den här informationen kommer att hjälpa till. Meddela oss hur det går. 

Vänliga hälsningar, 

Christina

1 person hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Ja det är webbinkorgen det gäller, även appen. Jag har följt allt i de lännar du refererat till innan men senast igår hände det igen.

En av adresserna har jag fått av innan utan problem. Mailen finns inte i skräpposten, inte i arkiv och inte i prioriterad eller övrigt. De syns verkligen ingenstans. Nu satt jag dessutom bredvid när hon skickade och det kom inte fram.  

 

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej Christina,

Jag har min hotmail på en app i telefonen, och sen använder jag webb inkorgen. Office Outlook vad är det?

Vi är tio stycken på mitt jobb, som inte får mail om tidkort, detta fick vi alla för två månader sen. Sen helt plötsligt så dyker det mailet inte upp.

Mailet går ifrån jobbet men ingen av oss med hotmail adress får tidkortet. De med gmail och andra mail adresser får tidkorten. Så det känns som att det måste hänt något hos hotmail?

Jag kan skicka ifrån min hotmail till mitt jobb, men om mitt jobb mailar till min hotmail får jag inte mailet. Men om jobbet svarar på mailet jag skickade, så får jag det till min hotmail.

Mailet kommer inte till Prioritet eller övrigt. Det kommer inte in till skräppost, arkiv, spambox eller unwanted. Vad är POP för något?

Och det känns som att är det hos mig, mina nio arbetskollegor och e_026 och säkert fler. så känns det inte som att felet ligger hos mitt jobb eller hos e_026 utan det känns som att det är mer hos er på hotmail?

Tack på förhand och tacksam för svar

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej allihop,

 

Verkligen ledsen att ni fick vänta.

Tack för eran information, förstår verkligen att det är jobbigt att det har inte kommer fram. Kolla eventuellt POP mappen och  Arkiv eller Arkiverat också. Du ser en bild nedan, och du kan kolla om mailen hamnade där.

Du undrade vad som menas med Office Outlook och det är en prenumerations-tjänst eller produkt eller en app eller email-klient med fler möjligheter. POP är ett protokoll och kan också vara en mapp i kontot om man använder det protokollet.

Om du har försökt med ovanstående lösningar och ändå inte får meddelanden från en avsändare bör du kontakta avsändaren. Informera dem om att:

  • Deras e-postmeddelande inte levereras till Outlook.com.

  • De bör kontakta Microsofts support via postmaster.live.com

Adminstratören behöver konsultera postmaster.live.com -sidan och Troubleshooting och

sedan kontakta deras supportsida via den markerade länken.  Eller click here.  (Det här är på engelska) Note: Don't forget to update your Junk Mail Reporting Program (JMRP) account with the new IPs. To update or set up a JMRP account, click here.

Hoppas verkligen att du får ordning på det här. Meddela oss om du har andra funderingar. Ha en härlig fredag nu!

Med Vänliga hälsningar, 

Christina

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

 
 

Fråga om info


Senast uppdaterat maj 1, 2024 Visningar 1 281 Gäller: