Hur skapa synliga kantlinjer och låsta textrutor i ett formulär skapat i word?

Jag ska skapa ett formulär i word men har stött på problem,

Jag har gjort på två olika sätt.

1. jag har öppnat ett Word dokument och infogat en tabell och fått till textrutorna som jag vill ha dem. Problemet är att jag inte kan låsa delar i dokumentet så att det bara går att skriva i själva textrutorna jag skapat. Det går att redigera i hela dokumentet.

2. jag har skapat ett formulär som utvecklare i designläget. Då får jag till textrutorna. Men jag kan inte sätta kantlinjer runt dem och jag kan heller inte låsa storleken på dem utan de expanderar när jag skriver i dem. Jag vill att de ska vara "låsta".

Någon som kan hjälpa mig?

Hej Sverker Jag heter AnnaThomas och hjälper dig gärna med din fråga. I det här forumet är vi Microsoft-konsumenter precis som du själv. Du kan skapa synliga kantlinjer för textrutor i Word genom att markera textrutan och klicka på Figurformat. Klicka sedan på pilen bredvid Formkontur och välj färg, tjocklek och stil på den kantlinje du vill ha. Om du vill låsa delar av ett formulär i Word kan du använda kommandot Begränsa redigering. Öppna formuläret som du vill låsa eller skydda och välj sedan Utvecklare > Begränsa redigering. När du har valt begränsningar väljer du Ja, börja tillämpa skydd. Om du bara vill skydda delar av dokumentet kan du dela upp dokumentet i avsnitt och bara skydda de avsnitt du vill ha Läs mer: https://support.microsoft.com/office/040c5cc1-e309-445b-94ac-542f732c8c8b Jag hoppas att detta hjälper ;-), låt mig veta om detta strider mot vad du behöver, jag skulle fortfarande vara till hjälp för att svara på fler av dina frågor. Vänliga hälsningar AnnaThomas Ge tillbaka till samhället. Hjälp nästa person med detta problem genom att ange om det här svaret löste ditt problem. Klicka på Ja eller Nej längst ned.


Det här svaret är maskinöversatt. Det kan därför innehålla grammatiska fel eller konstiga uttryck.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej. Vad snällt!

Det är precis det här som är mitt problem.

Jag får inte till skyddet i rutorna. Jag är inne i utvecklare.

Skapar jag textrutor i form av tabeller så säger Word att:"Word kan inte inaktivera designläge eftersom platshållartext i en innehållskotroll innehåller ogiltiga objekt. Platshållartext kan inte innehålla objekt som tex flytadne objekt, revisioner eller innehållskontroller. ta bort dessa objekt från platshållar texten och försök igen."

Får samma meddelande oavsett om jag gör en textruta eller en tabell.

Jag vill ha formuläret typ så här:

Förmnamn [Ruta med kantlinjer som ej expanderar] Efternamn [samma slags ruta]

Adress [ruta] Telefonnummer [ruta]

Får upp meddelande ovanstående meddelande när jag försöker lägga in kantlinjer. Lyckas inte heller att "låsa" fälten så att de inte utökas när man skriver i dem.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Felmeddelandet antyder att platshållartexten i en innehållskontroll innehåller ogiltiga objekt, till exempel flytande objekt, revisioner eller innehållskontroller. Lös problemet genom att försöka ta bort objekten från platshållartexten och försöka igen. Om du vill förhindra att fälten expanderar när du skriver i dem kan du prova att ange en fast radhöjd för tabellraderna. För att göra detta högerklickar du på tabellen och väljer "Tabellegenskaper". På fliken "Rad", under "Storlek", välj "Exakt" och ange ett värde för radhöjden.


Det här svaret är maskinöversatt. Det kan därför innehålla grammatiska fel eller konstiga uttryck.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Fick till det! Hittade de "gamla" inställningarna för formulär och då funkande det precis som jag ville ha det :)

Tack!

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Kul att detta fungerade. Du kan markera tråden som slutförd


Det här svaret är maskinöversatt. Det kan därför innehålla grammatiska fel eller konstiga uttryck.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

 
 

Fråga om info


Senast uppdaterat mars 25, 2024 Visningar 235 Gäller: