Edge och surf

Hej, nu har uppstått att man för att kunna starta Edge så måste man acceptera div. partners. Dessa är företag som jag inte har den blekaste aning om och än mindre intresse för. Att gå till listan och avbocka och spara hjälper inte, nästa gång man startar Edge är allt tillbaka igen. Har någon lyckats bli av med sk .... n, eller ska man välja annan webbläsare?    ///  Hans-Ivar S.

* Försök med ett lägre sidnummer.

* Ange endast siffror.

* Försök med ett lägre sidnummer.

* Ange endast siffror.

Vi använder en översättningstjänst för att hjälpa våra användare. Ursäkta grammatiska fel.



Hej. Hans-IvarSwärd

Jag heter Gabriel S. Jag hoppas kunna hjälpa dig idag.

Avinstallera Edge och installera om det på följande sätt:

Från Internet Explorer för att hämta Edge kan du behöva lägga officeapps.live.com i listan över tillförlitliga platser i webbläsaren.

Välj Verktyg och Internetalternativ> i Internet Explorer.

Välj fliken Säkerhet och välj sedan Betrodda platser (med den gröna bocken)> Platser.

Under Lägg till den här webbplatsen i zonen :, https://officeapps.live.com, välj Lägg till och sedan Stäng.

Fortsätt att hämta och installera om Edge.

Slutligen startar du om datorn för att spara ändringarna och verifiera om problemet fortsätter.

Hälsningsfraser...

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej, tack för ditt svar.

Men Edge går inte att avinstallera utan hur jag än prövar så försvinner det inte!

Och Explorer? Vad jag kan se så har inte det programmet i datorn, måste det installeras för jag ska kunna gå vidare, om det skulle lyckas att avinstallera Edge? Eller kan istället, Chrome, Firefox , användas?

   /// Hans-Ivar S.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Om plattan inte visas på den officiella Lenovo-sidan kan du tillgripa tredjepartssidor som är säkra att ladda ner pekplattan föraren, det vill säga de är tillförlitliga och säkra.

Du bör inte leta efter den kompletta pad men separat, i specifikationerna för utrustning rutan det talar om för dig egenskaper föraren, men titta i administratören av utrustningen, i enhetshanteraren, ange och titta i egenskaperna hos föraren och skriva ner det för att ladda ner den oberoende av tredje parts sidor, som är kompatibel med Windows 10.

Om du inte kan, i så fall, installera en äldre version av Windows 10, till exempel Windows 10 version 1800, för att undvika att drivrutinen har konflikter.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Ledsen att ge ett felaktigt svar på ditt problem med kant, mitt misstag mitt fel.

För webbläsaren Microsoft Edge går du in i inställningar och rensar sökhistoriken och inaktiverar tillägg samt kontrollerar sekretess, sökning och tjänst. Väl där konfigurera så att irriterande meddelanden inte visas.

När det gäller vad som skickades tidigare, tusen ursäkter.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej, nej inget av det som du föreslog löser problemet, kravet på "acceptera"  dyker upp så fort jag startar Edge och om jag inte klickar för acceptera så går det inte att använda Edge .... !

Och det går inte att avinstallera Edge, det enda val som jag hela tiden får är "ändra"!?! Och att klicka där leder ingenstans.

Lösningen är tydligen att använda en annan, bättre webbläsare

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej, jag är Robinson, en Oberoende Advisor och en Windows-användare som du.
Det är ett problem med cookie-inställningarna, återställ din Edge kommer att lösa problemet.

1-Klicka på de tre punkterna i den övre högra sidan och gå till inställningar.
2-På vänster sida Klicka på "Återställ inställningar" klicka sedan på "Återställ inställningar till sina standardvärden".
3-Kommer att visas för dig ett meddelande rutan klicka på "Återställ"
4-Vänta tills visar ett meddelande "Inställningar återställdes"
5-Stäng alla Edge-fönster och försök att öppna igen.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej, det gav ingen skillnad. Som du kan se av bilden så krävs det fortfarande att jag accepterar en mängd okända företag för att kunna öppna Edge. Alternativt klickar jag på listan och bockar av företagen och bekräftar detta. Men det gäller bara den aktuella sessionen. När jag senare vill använda Edge så har det återställts till det tidigare, jag måste igen acceptera osv.

Motsvarande sker när jag väl fått igång Edge och surfar, innan jag kan öppna den sida som jag valt, måste jag på nytt acceptera  ...... !

Du kan ha rätt i att det handlar om cookie-problem. Men visa i så fall var  jg hittar informationen och hur och vad som ska tas bort.

   ///  Hans-Ivar S.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Det finns några inställningar som du behöver kontrollera.
Klicka på 3 punkter på höger uppsidan av Edge och klicka på inställningar.
1-Klicka på "Sekretess, sök och tjänster" sedan leta efter "Rensa Webbsökning data" och klicka på "Välj vad som ska rensa varje gång du stänger webbläsaren" och kontrollera om alternativen "Cookies och andra uppgifter webbplats" och "Site tillstånd" är avstängd.
2-På vänster sida klicka på "Site behörigheter" sedan "Cookies och platsdata" och aktiverat "Tillåt webbplatser för att spara och läsa cookies"
3-På vänster sida klicka på "Om Microsoft Edge" och kontrollera om du har den senaste versionen 86.0.622.68

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Hej, för att det ska bli tydligt, din text är inte entydig.

Punkt 1 ska "Cookies och andra uppgifter webbplats" vara markerat eller inte? Och "Site tillstånd" finns inte alls.

Punkt 2, ska "Tillåt webbplatser att spara och läsa cookies" vara aktiverat eller inte?

Jag har den version som du anger.

   ///   Hans-Ivar Swärd

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Du behöver klicka på detta alternativ.

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

* Försök med ett lägre sidnummer.

* Ange endast siffror.

* Försök med ett lägre sidnummer.

* Ange endast siffror.

 
 

Fråga om info


Senast uppdaterat mars 8, 2022 Visningar 415 Gäller: