Windows Live Mail 2012 synchronisatie met Outlook.com: Veelgestelde vragen

Vanaf eind juni 2016 zal Windows Live Mail 2012 niet langer e-mailberichten, contactpersonen en agenda’s synchroniseren van e-mailaccounts die in @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com eindigen. Deze e-mailaccounts worden aangestuurd door Outlook.com.

Outlook.com wordt naar een nieuwe infrastructuur opgewaardeerd die een innovatief gebruik van e-mail en agenda aanbiedt, met verbeterde prestatie, beveiliging en betrouwbaarheid. De Windows Live 2012 e-mailapplicatie biedt geen ondersteuning voor de moderne synchronisatietechnologieën die worden gebruikt door de nieuwe Outlook.com, dus zodra je account is bijgewerkt naar deze nieuwe online service, zul je niet langer e-mailberichten van Outlook.com kunnen verzenden of ontvangen via Windows Live Mail 2012.

Maar wees gerust, je kunt je Outlook.com-account altijd bereiken via een webbrowser. Ook blijven je e-mailberichten, contactpersonen en agenda, zoals die momenteel zijn opgeslagen in Windows Live Mail 2012, bereikbaar.

Je kunt meer informatie, alsmede de opties voor toegang tot je Outlook.com-account nadat Windows Live Mail 2012 geen verbinding meer kan maken met de e-mailservice, terugvinden op Windows Live Mail 2012 maakt geen verbinding met Outlook.com:  hulp en volgende stappen.

Hieronder vind je antwoorden op enkele veelgestelde vragen met betrekking tot het einde van de Windows Live Mail 2012-service:

Waarom maakt Microsoft deze verandering?

Wij zijn Outlook.com aan het upgraden naar een nieuwe infrastructuur, aangestuurd door Office 365, waarmee je moeiteloos kan samenwerken met Office-documenten, meer gedaan kan krijgen met behulp van partner-invoegtoepassingen, en je focussen op belangrijke zaken. Deze nieuwe infrastructuur maakt gebruik van moderne synchronisatieprotocollen die een verbeterde prestatie, beveiliging en betrouwbaarheid bieden. Windows Live Mail 2012 gebruikt een ouder protocol voor gegevenssynchronisatie en deze werkt niet samen met deze nieuwe infrastructuur.

Wie worden getroffen door deze wijzigingen?

Deze wijziging geldt voor iedereen die momenteel Windows Live Mail gebruikt om contact te maken met hun Outlook.com-account. Mensen die Windows Live Mail gebruiken met andere e-maildiensten (Gmail, Yahoo Mail of anderen) worden niet getroffen, en Outlook.com-gebruikers die Windows Live Mail niet gebruiken ondervinden ook geen problemen.

Wat moet ik doen?

Je blijft toegang houden tot je e-mails via een webbrowser op www.outlook.com. Als je graag een andere mail-app van Microsoft wilt gebruiken, kun je het volgende overwegen:

• Aanbevolen: gebruik de
Mail-app die met Windows 10 meegeleverd wordt. Deze biedt functies zoals het koppelen van mailboxen van meerdere accounts, biedt een persoonlijk en vertrouwd uiterlijk en het geeft je de volle kracht van het Windows 10 platform.

• Gebruik de Mail-app die is ingebouwd in Windows 8 en 8.1.

• Gebruik een webbrowser om via www.outlook.com naar je postvak te gaan.

Je kunt ook de complete Outlook-app gebruiken om met je Outlook.com-account te verbinden, door te profiteren van een gratis proefperiode van één jaar voor O365 Personal. Deze aanbieding is alleen voor Outlook.com-klanten die zijn getroffen door deze wijziging. Klanten die Windows Live Mail tussen januari en maart 2016 actief hebben gebruikt, hebben een e-mailbericht over de veranderingen en een aanbieding voor Office 365 Personal ontvangen. Raadpleeg dit bericht voor een link om van deze promotie gebruik te maken.

Wanneer moet ik overschakelen naar de Mail-app in Windows? Moet ik wachten tot mijn Outlook.com-account is bijgewerkt?

We raden je aan om nu over te stappen. De Mail-app van Windows werkt met zowel de oude als de nieuwe Outlook.com-service. Als je nu overschakelt help je een onderbreking in de service te voorkomen wanneer je account wordt bijgewerkt. Aanpassingen voor Windows Live Mail-gebruikers zijn voor eind juni 2016 ingepland.

Wat gebeurt er met mijn e-mail als ik niet overschakel van Windows Live Mail, voordat mijn account is aangepast?

Je kunt toegang tot je e-mails krijgen via www.outlook.com, maar Windows Live Mail zal niet langer in staat zijn om verbinding te maken.

Sommige gebruikers hebben gegevens lokaal opgeslagen in mappen. We raden je aan om je lokaal opgeslagen gegevens naar je Outlook.com-account te verplaatsen vóór de opwaardering. Zie, indien benodigd, Windows Live Mail 2012 maakt geen verbinding met Outlook.com:  hulp en volgende stappen voor uitgebreide instructies voor het verplaatsen van je gegevens.

Hoe lang heb ik voordat ik moet stoppen met het gebruik van Windows Live Mail?

Windows Live Mail stopt de verbinding met Outlook.com eind juni 2016. We raden je aan om voordien te migreren naar de Mail-app van Windows 10, wat je op elk gewenst moment kunt doen. Ook kun je altijd toegang tot je e-mails krijgen via www.outlook.com.

Je kunt eveneens gebruik blijven maken van Windows Live Mail met andere e-maildiensten via IMAP of POP3.

Er zijn problemen met het migreren naar de Mail-app voor Windows. Kan iemand binnen Microsoft me hierbij helpen?

Als je technische ondersteuning nodig hebt, zoek dan naar antwoorden of plaats een beschrijving van je probleem in het Windows Essentials community forum.

Als ik Outlook 2010, Outlook 2013 of Outlook 2016 gebruik om te verbinden met mijn Outlook.com-account, moet ik dan actie ondernemen wanneer mijn account is opgewaardeerd?

Nee, deze versies van Outlook behouden hun verbinding met Outlook.com tijdens de upgrade. Je hoeft verder niets te doen.

Welke e-mailadressen van Outlook.com worden getroffen?

Alle e-mailaccounts van de Outlook.com-dienst, met inbegrip van @outlook.com, @hotmail.com, @live.com en @msn.com. 

Wat zijn mijn alternatieven als ik niet vanuit Windows 7 kan upgraden, of wanneer ik de Mail-app van Windows vanwege een andere reden niet kan gebruiken?

Je kunt Outlook.com altijd vanuit elke webbrowser bereiken. Ook kun je overwegen om de kracht van professionele productiviteit van Outlook 2016 te gebruiken, wat op Windows 7, 8/8.1, en 10 werkt. Een Office 365-abonnement omvat de volledige functies van de Outlook 2016 desktop-app, evenals andere applicaties, zoals Word, PowerPoint, Excel en OneNote.

Kan ik mijn Outlook.com-account meteen opwaarderen?

We proberen de upgrade voor alle Outlook.com-gebruikers zo spoedig mogelijk toe te passen. Miljoenen gebruikers zullen elke week een upgrade krijgen. Alle gebruikers van Outlook.com zullen de upgrade krijgen en je hoeft daar verder geen actie voor te ondernemen.

Als ik nu stop met het gebruik van het Windows Live Mail-programma, wordt mijn Outlook.com-account dan eerder dan het eind van juni opgewaardeerd?

Als je een e-mailbericht hebt ontvangen over je gebruik van Windows Live Mail, zal je account niet worden bijgewerkt voor eind juni 2016.

Moet ik mijn e-mailadres veranderen?

Nee, je kunt je bestaande e-mailadres blijven gebruiken.

Moet ik de instellingen van mijn mobiele toestel veranderen om e-mails te blijven ontvangen? 

Je mobiele toestel zal met je Outlook.com-account verbonden blijven na de upgrade. Het is niet nodig om je instellingen aan te passen.

 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 26 december 2022 Weergaven 13.891 Van toepassing op: