Hoe kan ik een programma uitvoeren als administrator of als gewone user via snelkoppeling op bureaublad?

Windows 11 met alle updates geïnstalleerd.

Ik wil via een snelkoppeling op het bureaublad een programma kunnen opstarten als administrator en via een andere snelkoppeling op het bureaublad hetzelfde programma kunnen opstarten als gewone gebruiker.

Als ik een snelkoppeling maak op het bureaublad en "Dit programma als administrator uitvoeren" aan vink, dan wordt voor de snelkoppeling in Explorer ook "Dit programma als administrator uitvoeren" automatisch aangevinkt.

Als ik nu een tweede snelkoppeling maak op het bureaublad en "Dit programma als administrator uitvoeren" NIET aan vink dan wordt het programma toch uitgevoerd als administrator als het vanaf deze tweede snelkoppeling opgestart wordt

Is hier een oplossing voor?

Antwoord
Antwoord

We gebruiken een vertaaldienst om onze gebruikers te helpen. Vergeef ons eventuele grammaticale fouten alstublieft.

Hallo

Bedankt voor het contact opnemen! Ik ben een Microsoft-gebruiker zoals jij.

Het is verwacht gedrag omdat , Het wijzigt de instellingen voor het originele gerichte .exe bestand.

In uw geval kunt u een andere kopie van de .exe maken door met de rechtermuisknop te klikken en deze te kopiëren en vervolgens op dezelfde locatie te plakken -> Klik met de rechtermuisknop op Eigenschappen -> Vink het vakje aan Voer dit programma uit als beheerder.

Neem bij aanvullende vragen contact met mij op, en ik help u graag verder en doe ons best om uw probleem op te lossen.

Hartelijke groeten
Prakash

2 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 15 april 2025 Weergaven 2.509 Van toepassing op: