active directory domain service is niet beschikbaar

Mijn HP printer Envy 5640 kan plots niet meer als standaardprinter ingesteld worden. Ik kan dus ook niet meer printen, maar de verbinding werkt wel nog (draadloos)  want ik kan wel scannen van de printer naar mijn desktop pc.

Als ik 'printer toevoegen' probeer, krijg ik de melding active directory domain service is niet beschikbaar.

Ik heb deze thread gevonden en gevolgd, maar hierdoor ook geen oplossing bekomen.

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-hardware/active-directory-domain-service-is-op-dit-moment/ae11c3ec-810e-4785-b2a5-3b4339be7f2f

Heb al het stuurprogramma en printer volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen oplossing.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Dag Sybil,  

Als eerste zou je de probleemoplosser voor de Printer kunnen proberen die te vinden is in Start > Instellingen >  Bijwerken en beveiliging > Probleem oplossen > Printer.    In enkele gevallen lost dat het probleem op en kost relatief gezien weinig moeite.   

Zo ook met de volgende stappen: 

• Power cycle de Printer:  Zet de printer uit, haal de stekker van de printer uit het stopcontact, wacht 30 seconden en sluit de stekker weer aan en de printer weer aan. 
  • Kijk of Windows up-to-date is:  Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows update > Geschiedenis van updates. Is daar alles in orde?
  • Eventueel, kijk of de printer het wel goed doet met de USB kabel.   
  • Verwijder alles van de printer zowel in apparaatbeheer als in Start > Instellingen > Apps > Apps en onderdelen.  Bezoek de website van HP om de laatste software/driver te downloaden voor Windows 10.   

Mocht dat het probleem niet oplossen, bekijk dan het volgende artikel: 

Aansluit- en afdrukproblemen voor printers oplossen in Windows 10   

Indien het probleem nog niet is opgelost, laat het gerust weten.  Zou je dan tevens het volgende kunnen aangeven:  

• Wat voor een netwerk gebruik je, is dat een zakelijk netwerk of een standaard netwerk thuis met één router?
  • Wat gaf de probleemoplosser aan? 

In afwachting op je reactie. 

Met vriendelijke groet,  

Robert

1 persoon vond dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

dag Robert,

Het is gelukt met alles eraf te gooien wat de printer betreft, en dan alles opnieuw te installeren. Het stuurprogramma liep wel 2 x vast, maar de derde keer lukte het.

Super bedankt voor je hulp!!

Sybil

Was dit antwoord nuttig?

Dag Sybel, 

Bedankt voor de terugkoppeling met de oplossing erbij en fijn dat het is opgelost. 

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben laat het gerust weten, dan denk ik graag weer mee. 

Met vriendelijke groet,  

Robert

Was dit antwoord nuttig?

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 10 april 2025 Weergaven 827 Van toepassing op: