Na toegankelijks controle krijg ik de waarschuwing afbeelding of object is niet "inline". Betreft "group 168137"en "picture "271164".
Echter mijn groeperen knop werkt op geen enkele manier. Wie helpt mij??? Rosemarie van der Tak
Na toegankelijks controle krijg ik de waarschuwing afbeelding of object is niet "inline". Betreft "group 168137"en "picture "271164".
Echter mijn groeperen knop werkt op geen enkele manier. Wie helpt mij??? Rosemarie van der Tak
Gerapporteerde inhoud is verzonden
Dag Rosemarievan der Tak,
Hierna volgt een aantal redenen waarom de knop Groeperen niet beschikbaar is en wat je **** doen om de knop weer actief te maken.
Je hebt slechts één vorm of afbeelding geselecteerd. Zorg ervoor dat u meerdere vormen of afbeeldingen selecteert.
De selectie omvat een tabel, werkblad of GIF-afbeelding. De knop Groeperen is niet beschikbaar als een van deze objecten is geselecteerd.
Als je Word gebruikt en afbeeldingen probeert te groeperen, is Tekstterugloop mogelijk ingesteld op In tekstregel. Wijzig de opmaakoptie in iets anders dan In tekstregel voor elke afzonderlijke afbeelding die je wilt groeperen.
Zie ook: Shapes, afbeeldingen of andere objecten groeperen of de groepering ervan opheffen
Betreft de melding dat de object niet "inline" is voor de foto, zou je enkele details kunnen vermelden van de foto, of deze bijvoorbeeld is ingevoegd of gekopieerd.
Zie: Afbeeldingen invoegen
In afwachting op je reactie.
Met vriendelijke groet,
Robert
4 personen vonden dit antwoord nuttig
·Was dit antwoord nuttig?
Helaas heeft dit niet geholpen.
Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.
Hoe tevreden bent u met dit antwoord?
Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.
Hartelijk dank voor uw feedback.
Ondanks uw hulp heb ik het niet helemaal voor elkaar kunnen krijgen.
Het betreft tabellen waarvan er enkele gegroepeerd waren. Groepering heb ik kunnen opheffen.
Echter ik kan de gegevens niet verwerken/ gebruiken zoals dat normaal wel kan in Excel of Word.
Ik heb na het opheffen van de groeperingen allerlei tekens gekregen en die krijg ik niet weg.
**** u mij vertellen of ik iets vergeten ben of verkeerd doe?? met vriendelijke groet, Rosemarie
Was dit antwoord nuttig?
Hallo Rosemarie,
De tekens die te zien zijn in het screenshot zijn opties om geselecteerde onderdelen te herpositioneren. Als je het groeperen hebt opgeheven dan zie je deze tekens voor elk onderdeel dat eerder gegroepeerd was. Door ergens op een cel in het werkblad buiten dit gebied te klikken zou je dit weg moeten kunnen krijgen.
Laat het ons weten als je hier verdere vragen over hebt.
Groeten,
Pascal
Was dit antwoord nuttig?
Goedemorgen, dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag. Ja het klopt de tekens gaan weg. Echter de gegevens die achter deze tekens staan zijn nog steeds niet te benaderen cq te verwerken zowel in Word als in Excel.
Het is nog steeds mogelijk om het stuk wat eerst gegroepeerd was in zijn geheel "op te pakken" en te verplaatsen.
Echter het bewerken van de gegevens gaat niet. Het lijkt wel een afbeelding. Die zijn ook niet te bewerken.
Ik dacht ik leg het nog 1 keertje voor aan "jullie" Ik ben benieuwd
groeten Rosemarie
Was dit antwoord nuttig?
Dag Rosemarie,
Waar komt de "afbeelding" die ik in de screenshot zie vandaan?
Het lijkt er inderaad op dat tekst van een andere programma is geimporteerd als afbeelding. En weet je nog hoe dit vervolgens geplakt is?
Je zou eventueel kunnen kijken of de standaardinstellingen voor plakken gewijzigd zijn in Word of Excel:
De opmaak bepalen bij het plakken van tekst
Zou je tevens kunnen kijken wat er gebeurd als je gegevens kopiert van Excel naar Word?
Kun je dan de tekst ervan bewerken?
Laat gerust weten wat het resultaat hiervan is.
Met vriendelijke groet,
Robert
Was dit antwoord nuttig?
Hallo Robert,
Mijn man kreeg het bestand toegestuurd van een grote instantie waar mijn man vrijwilliger is.
Ik zag er gelijk een uitdaging in. Hahah Ik ben maar een oudere (63) amateur op mijn computer en kwam er niet uit en daar baalde ik van. Vandaar mijn vragen aan jullie.
Ok nu verder. Het bestand werd aangereikt als pdf. Ik heb deze geopend met Word. Daarna de groepering opgeheven en geknipt en geplakt in Excel.
Het is nergens te bewerken. De screenshot heb ik gemaakt met Excel.
Het is geen ramp hoor als we er met z'n allen niet uitkomen hoor. Mijn man wilde de gegevens voor zich zelf verwerken en hij denkt er nu maar over om de "afbeeldingen" over te typen.
met vriendelijke groet, Rosemarie van der Tak
Was dit antwoord nuttig?
Hallo Rosemarie,
Dit is inderdaad nogal een uitdaging We hebben dit geval nagebootst en het lijkt erop dat de inhoud wordt overgenomen als afbeelding omdat deze uit een PDF bestand komt, het zal dus niet te bewerken zijn. Afhankelijk van hoe de pdf is opgeslagen zou je kunnen proberen om de data met klikken en slepen te kopieren en vervolgens in Excel te plakken. Het zou echter handiger zijn als je **** vragen of de data in een voor Excel leesbaar bestand, zoals .xlsx of .csv kan worden aangeleverd, zoals .xlsx of .csv
Veel succes en aarzel niet om terug te komen als je verdere vragen hebt.
Met vriendelijke groet,
Jules
Was dit antwoord nuttig?