"De afbeelding kan momenteel niet worden weergegeven"
Ik heb onlangs Office 2013 op mijn desktop geïnstalleerd (W7 64-bits) en merk dat bij sommige documenten die ik in Word of Excel open, de afbeeldingen niet worden weergegeven. Er verschijnt wel een placeholder met daarin het rode kruisje (bekend van webpagina's waar de afbeelding ontbreekt) en de tekst "De afbeelding kan momenteel niet worden weergegeven". Het gaat hier om documenten die van anderen afkomstig zijn en per mail of via download op mijn PC zijn opgeslagen.
Omdat ik ook een laptop heb (W7 64-bits) waar ook Office 2013 op staat geïnstalleerd, heb ik daar op dezelfde manier dezelfde documenten geopend. Daar worden de afbeeldingen wél getoond.
De instellingen van beide Office versie zijn gelijk. Dat heb ik gecontroleerd.
Beide computers zijn aangesloten op hetzelfde netwerk.
Uitschakelen (en deïnstalleren) van de virusscanner heeft ook geen effect.
Navraag bij de makers van de betreffende documenten heeft geleerd dat het geen afbeeldingen zijn die direct van internet in het document zijn gekopieerd.
Op beide computers zijn de drivers van de grafische kaart up-to-date.
De oorzaak ligt (denk ik) in een instelling die op mijn desktop anders is dan op mijn laptop. Maar ik weet niet waar ik moet zoeken.
Suggesties zijn dus van harte welkom.
Dirk
Misbruik melden
Dank u wel.
Gerapporteerde inhoud is verzonden
* Probeer een lager paginanummer.
* Voer alleen getallen in.
Beste Dirk,
Welkom op het forum en bedankt voor je vraag. Ik begrijp uit je omschrijving dat documenten met ingesloten afbeeldingen op een computer niet goed worden weergegeven, terwijl ze dat op een andere computer wel gewoon doen. Nu is er inderdaad een instelling in Office-apps die dit tegen zou kunnen gaan:
- Open Word.
- Ga naar Bestand -> Opties -> Geavanceerd -> onderdeel Documentinhoud weergeven.
- Controleer of het item Tekeningen en tekstvakken op het scherm weergeven staat aangevinkt.
- Controleer of het item Aanduidingen voor afbeeldingen weergeven staat uitgevinkt.
Als het hem daarin niet zit, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Je kunt in één klap controleren of het met persoonlijke instellingen te maken heeft, door op dezelfde computer eens een ander gebruikersaccount aan te maken (indien dat nog niet bestaat) en de documenten daarin te openen. Worden de afbeeldingen nu wel goed weergegeven dan kunnen we eventueel in het oude account alle registerinstellingen van Word verwijderen.
LET OP: Het wijzigen van de verkeerde instellingen in het register kan tot gevolg hebben dat programma's niet meer goed werken of de computer niet meer kan opstarten. Microsoft ondersteunt deze wijzigingen niet en is niet verantwoordelijk voor eventuele geleden schade.
- Sluit alle openstaande (Office-)programma's.
- Ga naar Start, typ regedit en druk op Enter.
- Tik enkele malen op de linker pijltjestoets om alles wat eventueel nog openstaat in te klappen.
- Ga naar Bestand -> Exporteren, voer als bestandsnaam registerbackup in en sla deze ergens veilig op.
- Dubbelklik achtereenvolgens op de volgende register(sub-)sleutels:
- HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0
- Rechtsklik op de subsleutel Word en kies Naam wijzigen. Hernoem de sleutel naar Word.bak.
Laat ons maar weten of dat enig resultaat heeft. Succes!
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Helaas heeft dit niet geholpen.
Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.
Hoe tevreden bent u met dit antwoord?
Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.
Hartelijk dank voor uw feedback.
Op de eerste plaats dank voor je reactie. Het heeft even geduurd voor ik e.e.a. kon proberen.
Je eerste suggestie (instellingen binnen Word) stonden al zoals je hebt aangegeven. Ook het bestand openen onder een andere gebruiker, leverde niet het gewenste resultaat op. Voor de zekerheid ook de regedit uitgevoerd, en ook dat leverde niet het gewenste resultaat.
Als toevoeging wil ik nog melden dat er in de Word documenten zowel afbeeldingen staan die wel worden getoond, als afbeeldingen die niet worden getoond.
Bovendien merk ik het ook bij Excel templates van derden, waarin sommige velden zijn beveiligd om verplichte invullingen te krijgen; daar wordt dezelfde placeholder (rood kruisje) getoond. Pas bij het aanklikken wordt de inhoud van de cel zichtbaar. Ga je vervolgens naar een andere cel, dan komt weer het rode kruisje tevoorschijn.
Alle suggesties zijn welkom.
Dirk Huckriede
Misbruik melden
Dank u wel.
1 persoon vond dit antwoord nuttig
·Was dit antwoord nuttig?
Het lijkt me echter een verklaring waarom je op twee installaties van Word met ogenschijnlijk dezelfde instellingen twee verschillende resultaten krijgt. Het gebruikte opmaakprofiel (waarschijnlijk Standaard, maar daar zit ik naar te raden) is net even anders ingesteld op een manier die totaal niet opvalt.
Wie weet is de oplossing die bij "Workaround" geboden wordt voor jou de oplossing?
David
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Dank voor het meedenken.
De work around die het artikel bespreekt, heb ik eerder al toegepast en da's helaas niet de oplossing.
In mijn zoektocht naar een diagnose van het probleem, ben ik er inmiddels ook achter gekomen dat het ook in Excel 2013 en Powerpoint 2013 voorkomt: sommige figuren worden wel, sommige figuren worden niet getoond.
Dirk
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Erwin,
Het heeft enige tijd geduurd...
Helaas werken beide aangedragen oplossingen niet. Verder zoekend op internetfora e.d. vind ik verschillende vormen van oplossingen. Eén springt daar wat nadrukkelijk bovenuit, maar ik kan de waarde daarvan niet zelfstandig inschatten: er lijkt een koppeling te zijn met de instellingen van Internet Explorer en de wijze waarop Office 2013 werkt (in ieder geval met afbeeldingen in .docx, .xlsx en .pptx omgaat. Opvallend is dan wel dat men het ook heeft over het feit dat afbeeldingen in Outlook niet getoond worden, een fenomeen dat ik dan weer niet heb. Even zozeer is het raar dat het niet zo is dat in Word geen enkele afbeelding wordt getoond. Sommige afbeeldingen zijn gewoon zichtbaar en andere afbeeldingen (in hetzelfde document) niet.
Als laatste aanwijzing kan ik aangeven dat Office 2013 via een download (Surfspot) is aangeschaft en niet van een fysieke DVD.
Ben benieuwd of er nog mogelijke punten zijn waar ik naar kan kijken...
Dirk
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Peter,
Nee, helaas niet.
Dirk
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Alle updates gehaald?
Al deze suggesties ook nagelopen?
http://wordfaqs.mvps.org/invisiblegraphics.htm
Geen verschil?
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Peter, Gérard,
Dank voor jullie belangstelling en hulp. Maar alle suggesties ten spijt: het probleem is er nog steeds.
Als voorbeeld:
In een Word document of in een PowerPoint komen zowel figuren voor die wel getoond worden als figuren die niet getoond worden (met daarbij de mededeling "De afbeelding kan momenteel niet worden weergegeven"). Inmiddels draai ik onder Office365 en ook daar
is het probleem blijven bestaan. Als ik de documenten open op mijn laptop doet het probleem zich niet voor.
Het is geen opmaak issue. Eerder een issue dat "dieper" gaat dan Office.
Ik hoop dat een binnenkort uit te voeren upgrade naar Windows10 licht op het fenomeen werpt (en wellicht zelfs oplost).
Dirk
Misbruik melden
Dank u wel.
Was dit antwoord nuttig?
Vraaggegevens
Laatst bijgewerkt 10 april 2025 Weergaven 9.885 Van toepassing op: