Mislykket pålogging for user Profile Service-tjenesten Brukerprofilen kan ikke lastes inn

Jeg har byttet fra harddisc til SSD og til denne jobben brukte jeg et program fra Paragon som heter Migrate OS to SSD. Etter å ha byttet til den nye SSD i PC'n og startet opp får jeg opp feltet for pålogging. Når jeg skriver inn passordet og trykker enter, kommer følgende melding opp:  Mislykket pålogging for user Profile Service-tjenesten.  Brukerprofilen kan ikke lastes inn.

Jeg får ikke opp skjermen med Windows start knappen og får derfor ikke tilgang til noe i det hele.  Jeg har lastet ned reparasjonsprogram for Windows på min andre maskin å lagret dette på en USB, men får ikke nytte dette så lenge jeg ikke får logget meg på PC'n

Hvordan løser jeg dette problemet?

Per A. Osnes 

Jeg håper at problemet kan løses på en eller annen måte

Én person syntes dette var nyttig

·

Var dette svaret nyttig?

Beklager at dette ikke hjalp.

Flott! Takk for tilbakemeldingen.

Hvor fornøyd er du med dette svaret?

Takk for tilbakemeldingen. Den hjelper oss med å forbedre nettstedet.

Hvor fornøyd er du med dette svaret?

Takk for tilbakemeldingen.

Hei Per,

jeg forstår det slik at du opplever at noe gikk skeis etter at du flyttet Windows fra din Hard disk til en SSD. I dette tilfellet, så må vi nok forsøke å komme oss inn i Windows Recovery Environment for å ta en titt på dette. 

Start systemet til installasjonsmediet for den installerte versjonen av Windows.

Merk For mer informasjon, se Opprette installasjonsmedier for Windows.

Velg Neste> Reparer datamaskinen på skjermbildet Installer Windows.

I skjermbildet Alternativer for systemgjenoppretting velger du Neste > Ledetekst.

Kjør følgende kommando ved ledeteksten ved å bruke kommandolinjealternativene BCDEdit for å identifisere stasjonsbokstaven til systemvolumet:

BCDEdit

I Windows Boot Loader-delen vises stasjonsbokstaven for systemvolumet ved siden av "osdevice." (For eksempel D :)

Ved ledeteksten kjører du følgende kommando for å fullføre en sjekkdisk for systemvolumet

CHKDSK /f D:


Merk Hvis det oppstår feil eller uopprettelige problemer i resultatene, kan det hende du må undersøke disse nærmere.

Ved ledeteksten kjører du følgende kommando for å fullføre en systemfilkontroll (SFC) for systemvolumet

SFC /scannow /offbootdir=D:\ /offwindir=D: \windows


Merk Hvis det oppstår feil eller uopprettelige problemer i resultatene, kan det hende du må undersøke disse nærmere.


Ved ledeteksten kjører du følgende kommando for å fullføre en opprydding av bilder og helseoppretting ved å bruke DISM-verktøyet:

DISM /image:D:\ /cleanup-image /restorehealth


Merk!

Hvis noen problemer blir funnet og løst, gjenta trinnet igjen

DISM-kommandoen gjelder bare for Windows Server 2012 og senere versjoner.


Ved ledeteksten, kjør følgende kommando for å tilbakestille alle ventende handlinger ved å bruke DISM-verktøyet.

Merk! Hvis de ventende handlingene ikke kan tilbakeføres, kan det hende du må undersøke disse nærmere.

Lukk Kommandoprompt-vinduet, og velg deretter Start på nytt.

Fortell meg hvordan dette går for deg og ha en riktig fin dag videre. 😊

Med vennlig hilsen,

Emma S
Widows-støtten

Var dette svaret nyttig?

Beklager at dette ikke hjalp.

Flott! Takk for tilbakemeldingen.

Hvor fornøyd er du med dette svaret?

Takk for tilbakemeldingen. Den hjelper oss med å forbedre nettstedet.

Hvor fornøyd er du med dette svaret?

Takk for tilbakemeldingen.

 
 

Informasjon om spørsmål


Sist oppdatert september 24, 2023 Visninger 279 Gjelder for: