Hei
Päivitin Windows 7:n Windows 10:een pari viikkoa sitten. Alkuun olin varsin tyytyväinen varsinkin siihen miten paljon nopeammin järjestelmä käynnistyi ja esim. nettiä pääsi käyttämään.
Sittemmin on ongelmia ilmennyt. Arviolta viikko sitten Käynnistä -valikko lakkasi aukeamasta. Se vaikeutti vähän mm. tietokoneen sulkemista, mutta se kuitenkin totteli oikeaa hiiren nappia, ja sammuttaminen onnistui sillä tavalla. Joitakin päiviä tämän jälkeen netti alkoi takuta ja pätkiä pahasti. Perussurffaaminen Mozillalla muuttui hitaaksi.
Ajattelin kokeilla toimisiko Edgellä paremmin - ei käynnistynyt, välkähti vain.
Tässä vaiheessa yritin jo etsiä apua täältä virallisilta sivustoilta, vaan eipä löytynyt. Kokeilin perinteistä uudelleen käynnistämistä ja siihen kone sittenkin meinasikin jumittaa uudelleen käynnistymis- ja latailukierteeseen. Koetin sitten sitäkin, että poistelisin kaikki windows-päivitykset (Ohjauspaneeli => Asennetut päivitykset - kautta). Yhtä näistä en saanut enkä saa poistumaan KB3081441 - liekö siinä vika?
Sitten yritin soveltaa tätä ohjetta: http://www.talouselama.fi/uutiset/kohu+windows+10n+ymparilla+jatkuu+paivitykset+voivat+kaataa+koneen+toistuvasti/a2318204 ...
ja sitten vielä täältä Microsoft-yhteisöstä löytyvää samantyyppistä (olisikohan ollut http://answers.microsoft.com/fi-fi/windows/forum/windows_7-update/miksi-koneeni-palautui-itsest%C3%A4%C3%A4n/d1c5a56e-de9d-4667-b5b5-032a8101f0ba ) mutta se johti vain siihen, että toinen tileistä (admin tilini, tai tämä tavallinen käyttäjätilini) hävisi, ja tilalle ilmestyi väliaikainen profiili. Onneksi olin tehnyt regedit -toimenpiteitä ennen varmuuskopion ja elämä jatkui. Perusteena näiden kokeilemiselle oli, että meillä oli välillä ollut myös "Vieras" -tili, jonka olimme poistaneet käytöstä, ja jossain puhuttiin ongelman mahd. syntyvän juuri poistetusta käyttäjätilistä.Sain siis ns omat sotkuni selvitettyä, mutta en tuota Windows päivitysten aiheuttamaa sotkua.
Tätä viestiä pystyn kirjoittamaan Mozillasta. Edge ei toimi. Käynnistä valikko ei toimi. Netissä olen pysynyt nyt kohtalaisen pitkään.
Olisiko päivitystä joka fixaisi asian siististi? Olisiko neuvoja? Enempää en uskalla itse ilman selkeitä neuvoja enää regeditissä kikkailla.