Päivitykset eivät asennu

Jaettu tästä viestiketjusta.

Moihkat

Samantyyliset ongelmat minulla win 10:n kanssa jatkuvat edelleen. Olen jo kuukausia yrittänyt saada päivitysten asentamisen toimimaan täällä esitettyjen Mikaelin ym. ohjeiden mukaan, kaikkia olen yrittänyt, viimeksi tänäänkin myös vikasietotilassa. Eivät asennu KB koontipäivitykset eikä Creators. Nyt vielä tänään yritin oletusasetusten palauttamista, ei sekään onnistunut, keskeytyi viestillä "Oletusasetusten palauttamisessa ilmeni ongelma. Muutoksia ei tehty." Tapahtui kaksi kertaa oletusasetusten palauttamisen kanssa. Komentokehotteet ja korjausohjelmat olen tehnyt lukuisia kertoja. Voiko muuta kuin ennenkin toivottomassa tilanteessa on tullut todettua: "Mikä ei tapa, se v-tuttaa".  Minulla nämä ongelmat ilmenevät noin puoli vuotta vanhassa Acer pöytäkoneessa. Pari vuotta vanhassa Lenovo Yoga läppärissä kaikki toimivat kuin rasvattuna. Voisko vikaa olla raudassa (-kin) kenties???

teret eeroantero 

Vastaus
Vastaus

Hei eeroantero,

Kuulostaa harmittavan sitkeältä ongelmalta. Voitko kuvailla tarkemmin mitä korjausyrityksiä olet jo tehnyt, System File Checkerin ja oletusasetusten palauttamisen lisäksi?

Seuraavilla askelilla pystyt tarkistamaan, minkä virhekoodin epäonnistuneet päivitykset antavat:

• Valitse Aloitusvalikosta Asetukset
  • Klikkaa Päivittäminen ja suojaus -> Windows Update -> Lisäasetukset -> Näytä päivityshistoria
  • Klikkaa epäonnistunutta päivitystä nähdäksesi tietoja
  • Kirjaa tiedoissa oleva mahdollinen virhekoodi ylös ja laita se vastaukseen, tämä helpottaa ongelman ratkaisua

Foorumeiltamme löytyy ketju, josta löytyy yleisimmät askeleet päivitysongelmien korjaamiseen. Voisitko varmistaa, että listasta ei löydy keinoja, joita et olisi vielä kokeillut?

Muutama ylimääräinen kokeiltava askel, joilla on ollut vaikutusta päivitysten onnistumiseen:

• Irroita koneesta kaikki USB-laitteet ennen käynnistystä, liitä laitteet takaisin vasta päivitysten jälkeen
  • Varmista että aika- ja aikavyöhykeasetuksesi ovat oikein
  • Poista mahdolliset kolmannen osapuolen antivirus-ohjelmat kokonaan (ei siis pelkästään väliaikaisesti pois päältä)

Kerro meille minkälaisia virhekoodeja nuo päivitykset ovat sinulle antaneet, ja oliko mistään näistä ohjeista apua, niin pyrimme auttamaan sinua pidemmälle.

Ystävällisin terveisin,

-Jaakko

Oliko tämä vastaus hyödyllinen?

Tämä ei valitettavasti auttanut.

Loistavaa! Kiitos palautteestasi.

Kuinka tyytyväinen olet tähän vastaukseen?

Kiitos palautteestasi, se auttaa meitä parantamaan sivustoa.

Kuinka tyytyväinen olet tähän vastaukseen?

Kiitos palautteestasi.

Kysymyksen tiedot

Päivitetty viimeksi helmikuuta 1, 2021 Näyttökertoja 123 Koskee seuraavia: