hoe stel ik mijn e-mail account van online.nl in

ik wil in mijn windows live mail (via de app/tegel op het scherm, windows 8 laptop) mijn .....@online.nl mail instellen maar dit lukt niet. de instelling van het hotmailaccount en een office365(?) account lukken wel.

het online adres is tevens mijn microsoft account.

 

tijdens het installeren van de laptop heb ik de gegevens niet compleet kunnen invoeren en nu kan ik bij dit e-mailaccount niets aanpassen. als ik probeer een nieuw account toe te voegen op deze gegevens dan geeft het systeem aan dat; "er zijn nog altijd geen instellingen gevonden voor ......@online.nl. het kan helpen als je extra gegevens verstrekt" en dan volgt het advies bij je provider te kijken voor instellingen. Deze kan ik niet vinden.

Ik weet dat het IMAP voor inkomende mail dus imap.online.nl en SMTP voor uitgaande mail dus smtp.online.nl. maar wat vul ik in voor gebruikersnaam? en moet ik nog meer wijzigen aan bijvoorbeeld poorten e.d

Ik gebruik normaal Mozilla Thunderbird voor de mail en daar gaat alles prima. 

 

 

Antwoord
Antwoord

Beste Colinda,

 

Welkom bij de Microsoft Community! Gebruik je daadwerkelijk Windows Live Mail? Je geeft immers aan dat het "via de app/tegel" gaat. Windows Live Mail is echter gewoon een bureaublad-applicatie. Als je het daarentegen over de Mail-app van Windows 8 hebt, dan zit je wel op het juiste forum. Zo niet, dan kan ik de thread voor je naar de juiste categorie verplaatsen. Laat het ons maar weten. Hoe dan ook, op de site van Online zelf kun je de IMAP-instellingen voor hun mailaccounts terugvinden. Het zijn blijkbaar de normale IMAP-instellingen:

  • Mail type (protocol): IMAP
  • Inkomende mail server: imap.online.nl
  • Inkomende mail server poort: 143
  • Uitgaande mail server: smtp.online.nl
  • Uitgaande mail server poort: 25

Hopelijk lukt het daarmee. Succes!

13 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 15 april 2024 Weergaven 26.699 Van toepassing op: