VAN RAW NAAR NTFS

Ik heb een externe harde schijf die als bestandssysteem NTFS had. Om de een of andere onduidelijke reden is dit nu gewijzigd in RAW en dus niet meer te lezen. Hoe zet ik het bestandssysteem van deze schijf weer terug van RAW naar NTFS? Ik heb het programma BEEBLEBROX al gedownload om dit klusje te klaren maar als ik dat programma opstart krijg ik steeds de foutmelding "A required library: brox.dll could not be found in the librarypath" terwijl er wel degelijk een brox.dll in de map aanwezig is. Wie helpt mij uit de brand?
Bij voorbaat dank

Willem Zonnenberg.
Antwoord
Antwoord

Hey Willem,


Bedankt voor je vraag en welkom op de Microsoft Community. Als een harde schijf spontaan in RAW format wordt weergegeven dan is dit geen goed nieuws voor de harde schijf. Meestal komt het neer op een beschadiging op de harde schijf, en mijn persoonlijk ervaring is dat een schijf met dit probleem over het algemeen genomen geen lang leven meer voor zich heeft.


Het programma waar jij het over hebt ben ik niet bekend mee, maar het lijkt erop alsof deze niet correct geinstalleerd is. Herinstalleren is dan ook het advies. Als je gaat proberen om RAW terug te zetten naar NTFS dan dien je er rekening mee te houden dat alle data op deze schijf verloren gaat.


Als het lukt om ntfs terug te krijgen dan zou ik ook adviseren om GEEN data op de harde schijf te zetten zodat je geen clusters overschrijft en met recoverytools mogelijk je data nog terug kunt halen, al blijft dit een gok. Indien je de harde schijf nog niet lang hebt zou ik er zowieso mee terug gaan naar de winkel, daar de schijf niet meer te vertrouwen is.


Terug naar het converteringsissue: ik heb op deze pagina meerdere workarounds gevonden om de schijf terug in NTFS te krijgen, al is het toepassen van deze stappen geheel op eigen risico.


LET OP! Links naar niet-Microsoft sites en programma's worden slechts gegeven voor uw gemak. Microsoft  kan geen resultaten verzekeren of garanderen en is niet verantwoordelijk voor de informatie op deze site of het ondersteunen ervan. Voor deze ondersteuning dient u contact op te nemen met de maker van de site.

7 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 2 december 2023 Weergaven 12.584 Van toepassing op: