Nadat er in maart een nieuwe PC kwam bleek ik deze eindelijk weer eens normaal kon gebruiken, zelfs na tussenliggende kleine WIN updates, tot afgelopen donderdag de Fall Creators Update zich aankondigde.
Meteen gedaan, het moet toch een keer. De installatie duurde wel heel erg lang, maar heb hem netjes z'n gang laten gaan. Na bijna een uur startte hij weer opnieuw op en kon inloggen. Zag toen wat de update met m'n pc had gedaan!
Alle snelkoppelingen weg, maar dat is niet het ergste. Kwalijker is dat m'n oude Office 2003 pakket verdwenen is, net als alle andere niet-Microsoft programma's zelfs m'n virusscanner van een ander merk wat foetsie. Onder Program-Files staan ze allemaal nog wel, vaag.
Bepaalde app's die ik gebruikte (een paar) opnieuw instellen lukt niet, 'deze zijn al in gebruik', staat er dan.
1 niet MS programma die ik veel en al jaren gebruik (nieuwste versie voor WIN10) staat op het scherm klaar voor gebruik wanneer de PC wordt opgestart, deze optie uitvinken moet bij iedere keer dat ik de PC opnieuw aanzet, lastig.
Wat en hoe zou ik al deze problemen kunnen of moeten aanpakken? Systeem herstel?, maar dan komt de update nog een keer voorbij, misschien dat het dan goed gaat?