Laptop sluit niet meer af na installatie Windows 10

Beste leden,

Op 29 juli heb ik een upgrade gedaan naar Windows 10, de installatie liep vlot en Windows 10 werkt perfect... Althans tot het afsluiten. Zodra ik naar het startmenu ga en klik op 'Aan/Uit' krijg ik een menu. Hier kan ik kiezen voor 'Afsluiten', ik krijg dan ook het blauwe scherm waarbij de bolletjes ronddraaien en het woord 'Afsluiten' staat, maar dan wordt het leuk...

De Aan/Uit-knop van mijn laptop blijft branden en de wifi knop gaat van kleur wit (aan) naar kleur (oranje). Het beeldscherm valt verder ook volledig uit. Ik had hier geen erg in, MAAR... Ik krijg daarna met geen enkele druk-op-de-knop mijn laptop terug aan als ik deze terug nodig heb na enkele uren of de dag erna (maakt niet uit welke knop zelfs). Ik moet telkens opnieuw de batterij eruit halen om deze terug aan de praat te krijgen...

Hoe kan ik er voor zorgen dat 'Afsluiten' ook wel degelijk 'afsluiten' is? Ik heb al gekeken bij de instellingen 'gedrag van de aan/-uitknoppen', maar zonder resultaat...

Antwoord
Antwoord

Bij mij hielp dit in ieder geval:

'Snel opstarten' uitschakelen

Heeft je pc nog steeds problemen met afsluiten of lukt het opstarten soms niet en dan weer een paar keer achter elkaar wel? Schakel dan de optie 'Snel opstarten' uit.

Deze is te vinden in het 'Configuratiescherm' onder 'Energiebeheer -> 'Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen'.

Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn' en schakel de optie 'Snel opstarten inschakelen' uit.

Zorg ook dat een stukje hoger achter 'Actie als ik op de Aan/uit-knop druk' is ingesteld op 'Afsluiten'. Klik op 'Wijzigingen opslaan' en het de kans is groot dat opstart- en afsluitperikelen verdwijnen.

68 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 8 november 2021 Weergaven 15.431 Van toepassing op: