Firewall uitgeschakeld (liever niet)

Ik heb diverse zaken zoals mijn Windows 10 firewall nu al een tijdje uitgeschakeld staan. Dit komt omdat ik op allerlei plekken (thuis en bij klanten) connecties moet maken die onzichtbaar tegengehouden worden. Ik werk sinds enkele maanden met Windows 10 en snap niet dat er niet ergens een melding op mijn scherm komt als ik een actie wil uitvoeren die tegengehouden wordt. 

Met het uitschakelen werkt alles prima, maar dat vind ik geen prettige setting.

Hoe kan ik mijn firewall, defender en allerlei andere dingen aan laten staan en toch fatsoenlijk dingen doen als mijn NAS thuis bezoeken en zo. Ik heb destijds met mijn hosts-files lopen klooien en hab alles geprobeerd maar dat maakte niet uit. 

Graag wil ik weer de baas zijn over mijn eigen computer.

Hoe krijg ik controle over de firewall en defender zodat ik ze weer kan gebruiken?

Beste JulesRulez,

Als ik je goed begrijp wil je een bericht of popup zien zodra er door Windows Firewall toegang tot je netwerk wordt tegen gehouden. Je kan deze installing aanpassen met de volgende stappen:

  • Open je Configuratie scherm (kleine iconen) en klik op het Windows Defender Firewall icon.
  • Klik op Instellingen voor meldingen wijzigen
  • Hier kan je de twee vlinkjes zetten bij Melding weergeven als Windows Firewall een nieuwe app blokkeert

Ik hoor graag of dit geholpen heeft, en als je nog verdere vragen hebt.

Met vriendelijk groet,

Sander.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

De vinkjes melding weergeven stonden al aan. Ik heb defender weer aangezet en ik zal de komende tijd iets beter specificeren wat er (ongemerkt) wordt tegengehouden.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 31 januari 2021 Weergaven 51 Van toepassing op: