Enorme problemen na installatie nieuwe hardware met SSD in Windows 10.

Hallo, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik heb letterlijk alles al geprobeerd dat ik op kon komen...

Enkele weken geleden heb ik een enorme hardware update gedaan in mijn PC, moederbord, geheugen en CPU volledig upgegrade. Aanvankelijk werkte alles goed tot ik op bepaalde momenten vreemde performance hits krijg. Het probleem manifesteerd zich als volgt; 

Ik ben bezig met een game aan het spelen of zelfs gewoon een film kijken als zonder enige waarschuwing opeens het systeem enorm begint te "schokken". Je kunt het vergelijken met een soort van lag maar dan op systeem niveau.

Ik heb op de event viewer gekeken en krijg daar regelmatig error ID 153. Kennelijk een probleem met het schrijven naar mijn disk 0 die mijn systeem disk is, een Samsung PRO 512GB SSD. Deze SSD werkte PERFECT op mijn oudere systeem, nooit problemen mee gehad, altijd perfectie zelve geweest. Nu na controleren van deze ID kreeg ik de indruk dat de SSD defect was... kan natuurlijk maar het is enorm raar. Ik heb de drive RMA opgestuurt en een gloednieuwe gekregen... zelfde probleem tot de foutmelding toe. Hier is het vreemde aan het verhaal, toen ik de SSD kwijt was moest ik mij behelpen met een oude 250GB HDD, een oude mechanische drive. Met deze heb ik geen enkel probleem gehad. Met deze nieuwe SSD heb ik echter al vanalles geprobeerd, BIOS settings veranderd en getest, ALLE drivers en software is volledig up to date (met uitzondering enkele drivers van Microsoft), nieuwe kabels, poorten vervangen, nieuwe PSU... niets helpt.

Nu ben ik gaan zoeken in de drivers in de Hardware tab en wat vond ik daar... de "storage driver" van Microsoft is enorm oud, een versie van 2006. Na al mijn eigen oplossingen uitgeput te hebben ben ik ervan overtuigd dat de fout idd bij een slechte Microsoft driver ligt aangezien mijn systeem zonder enige probleem werkt onder SUSE Linux...

Dus mijn vraag is, hoe kan ik deze oude nutteloze storage driver verwijderen en de Intel versie gebruiken die wel degelijk van 2017 is? Ik heb reeds de Intel Storage Driver geinstalleerd maar het system default de hele tijd naar de Microsoft Storage Driver. Hoe kan ik dit probleem oplossen aub?

Bijkomende info; mijn systeem specs zijn als volgt: 

ASUS STRIX 270G moederbord
Intel i7-7700k CPU
Nvidia 970 GTX videokaart
ANTEC HCP PSU (1000 Watt)
32 GB DDR 4 Corsair
Samsung PRO 512 GB SSD
Seagate 1.2 TB mechanische storage HDD

Hallo Meynolt,

Lees dit eerst even helemaal door.

Ik wil je wat vragen over het Moederbord en de UEFI.

En heb je instellingen bekeken in de UEFI, als het gaat om een nieuw Moederbord,

32 GB RAM

Hoe heb je het RAM ingesteld in de instellingen van het moederbord zelf?

En wanneer het om hardware gaat, zijn het inderdaad de drivers die met de hardware communiceren, sys bestanden in Windows.

Ben je als administrator ingelogd?

Als je taakbeheer opent kan je de systeembronnen bekijken via tabblad prestaties > de knop broncontrole.

Systeemdiagnose maken in Windows:

Blader naar in Deze pc naar C:\Windows\system32 en open via rechtsklik perfmon.exe

In de linker kolom open:
 Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem

Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
 In de linker kolom open:
 Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics
 In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
 In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
 In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
 Daaronder staan meer blokken met informatie.

De diagnostische bestanden worden bewaard in de map C:\PerfLogs\*
 Deze map heb je geen toegang toe maar als administrator kan je op doorgaan klikken.
 In de map C:\PerfLogs\System\

Voorbeeld:

Kan je een diagenose maken als er verder geen programma's zijn geopent?

Even over je Virtuele Geheugen,

Je hebt 32 GB RAM, Crosshair, goed merk.

Wat bij RAM het geval is dat je te maken hebt met kloksnelheden.

De grote van de RAM, in jouw geval 32 GB, is de hoeveelheid data die er dan kan werken, de snelheid van die data transfer, werkt samen met de bus snelheden van de processor.

Dan staat je Virtuele PAGEFILE.SYS geheugen waarschijnlijk ingesteld op 48 GB, en dat kan je verminderen, ik zal hier later nog neerzetten hoe.

Heb je al die informatie wel mee genomen toen je de computer ging vernieuwen?

Het gaat dan om GHz of Hz, kloksnelheden in Hz

Hertz

Oke, dan op oudere moederborden heet de UEFI nog BIOS, kan je dat?

ik vermoed van wel.

Dus in de BIOS en UEFI, dat is de firmware van het Moederbord.

https://www.asus.com/nl/Motherboards/ROG-STRIX-Z270G-GAMING/specifications/

Ik zie in de specificaties onder andere:

Intel® Socket 1151 for 7th/6th Generation Core™ i7/Core™ i5/Core™ i3/Pentium®/Celeron® Processors
Supports Intel® 14 nm CPU
Supports Intel® Turbo Boost Technology 2.0
* The Intel® Turbo Boost Technology 2.0 support depends on the CPU types.

En die turbo boost instellingen, ook in de UEFI, als je een systeem in elkaar zet zal je altijd de BIOS of UEFI in moeten om bepaalde instellingen te doorlopen, en kan je de instellingen zo kalm mogelijk instellen, en dat als basis nemen.

Check ook of er instellingen te zien zijn over HYPER-V

Ook zijn er Services in Windows met die naam.

Daarmee kunnen soms de prestaties verhogen van de processor, maar kan ook meer kans op errors opleveren.

Waarmee je zelf aangeaf, dat het gebeurde wanneer er een snellere beeldverwerking via de video RAM plaatvind,

Dus dat op een rijtje.

We zien ook:

Supports NVIDIA® 2-Way SLI™ Technology
Supports AMD 2-Way CrossFireX Technology

Nvidia 970 GTX videokaart

Dat lijkt mij geen probleem, maar de schrijfbewerking van Processor naar RAM heeft ook een snelheid.

Er zijn namelijk ook overclock functions, hoe is dat ingesteld in de UEFI?:

ROG RAMCache II
ROG CPU-Z
ROG CloneDrive
Overwolf
GameFirst IV

Dus gaan we eens kijken naar:

Intel i7-7700k CPU

https://nl.hardware.info/product/369788/intel-core-i7-7700k-boxed/specificaties

de meeste gamers zijn ook overclockers.

Ik zie er onder andere:

Klokfrequentie 4,2 GHz    
Max. turbo klokfrequentie 4,5 GHz

En deze:

32 GB DDR 4 Corsair

http://www.corsair.com/en-eu/memory/popular-memory/ddr4-memory

Zijn er in verschillende soorten en maten, ook in verschillende kloksnelheden.

dus die data die van de harde schijf naar het geheugen wordt geschreven, kan ook drukker worden via het video gedeelte.

resmon.exe = Broncontrole  (C:\Windows\System32)

Als je Resmon.exe opent,

In Tabblad Geheugen:

Hier zie je een voorbeeld hoe je kan zien of er geheugen is gereserveerd voor andere hardware.

Dat kan ook een videokaart zijn.

Nu hoop ik dat je dit alles zo kan volgen.

Dat je eerst je systeem moet klokken, dat staat los van Windows en Microsoft.

Je hebt aardig wat fysieke kracht, met hele snelle hardware, daar hoef je niks aan over te clocken.

Overclocken doe je op systemen, die anders de software niet meer kunnen trekken.

Dus wat zijn hiermee je bevindingen?

Tot laters. 

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoi,

Als je mijn vorige bericht hebt begrepen, zal ik je nog wat vertellen over hoe geheugen in te stellen in Windows.

msconfig.exe = Systeemconfiguratie  (C:\Windows\System32)

Hier zie je hoe je kan instellen dat alle processor kracht gebruikt wordt, i7

Het geheugen op Maximaal aanvinken, als alles goed is ingesteld in de instellingen in de UEFI.

succes alvast, en als je vragen hebt, vraag maar.

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Hallo Meinold,

Even over alles wat ik hier boven schreef, op wat voor voeding draait dat alles?

Als het gaat over overclocken, het je ook met voltages te maken, afname van stroom van de voeding.

Als je de computer max overclocked, kan een te lichte voeding dat misschien niet trekken, en de hardware kan ook wat warmer worden.

Je hebt ook gelet op statisch elektriciteit toen je er mee bezig was?

Want ik vermoed niet dat het een slechte driver is van Microsoft, omdat die driver niks anders doet in het systeem als communiceren met gevonden schijven die er worden gevonden.

Hier nog hoe het Virtuele geheugen in te stellen:

C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesAdvanced.exe

Dubbelklik op SystemPropertiesAdvanced.exe voor systeem eigenschappen

In deze afbeelding staan wat instellingen van de maopties er bij.

Als je Slaapstand niet gebruikt, kan je:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/920730/how-to-disable-and-re-enable-hibernation-on-a-computer-that-is-running-windows

HIer lezen dat:

Ga als volgt te werk om te voorkomen dat de sluimerstand kan worden ingeschakeld:
  1. Klik op Start en typ cmd in het vak Zoekopdracht starten.
  2. Klik in de lijst met zoekresultaten met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  3. Klik op Doorgaan wanneer dit wordt gevraagd door Gebruikersaccountbeheer.
  4. Typ powercfg.exe /hibernate off bij de opdrachtprompt en druk op Enter.
  5. Typ exit en druk op Enter om het opdrachtpromptvenster te sluiten.
Ga als volgt te werk om in te stellen dat de sluimerstand kan worden ingeschakeld:
  1. Klik op Start en typ cmd in het vak Zoekopdracht starten.
  2. Klik in de lijst met zoekresultaten met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  3. Klik op Doorgaan wanneer dit wordt gevraagd door Gebruikersaccountbeheer.
  4. Typ powercfg.exe /hibernate on bij de opdrachtprompt en druk op Enter.
  5. Typ exit en druk op Enter om het opdrachtpromptvenster te sluiten. 

Dat scheelt je dan het aantal RAM omdat de driver hyberfil.sys er niet meer is.

Die reserveert dan om RAM op te slaan in geval van afsluiten in slaapstand.

32GB in jouw geval.

Tot later.

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Hoi,

Nog een kleine aanvulling over de videokaart,

die kan je zien als een kleine computer met een eigen processor en ram alleen voor het beeld.

Als de drivers van de videokaart zijn geïnstalleerd, is dat ook te clocken, net als het overclocken van ram en processor op je computer, dat staat los van Microsoft.

Kan je daar wat meer informatie over geven plus je voeding, om de problemen op te lossen.

Tot later. 

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Beste Erik, dank voor je replies, al enkele nuttige onderzoekspistes gevonden in deze :)

Momenteel overclock ik niets, ik overclock enkel maar als ik merk dat mijn hardware een dagje ouder wordt en bepaalde zaken de baas niet meer kan. De BIOS regelt momenteel alles op auto setting, de RAM staat ook op de standaard settings die Corsair aanraad. 

Mijn voeding is een ANTEC 1000 Watt, dat ding is ongeveer een dik jaar oud en nog geen problemen mee gehad. Toen ik problemen kreeg met het nieuwe systeem heb ik enkel de kabels wat veranderd op de voeding om te kijken of er soms geen slechte connecties of poorten waren maar die toonden allemaal hetzelfde resultaat.

Statische electriciteit is nagenoeg onmogelijk, ik gebruik anti static plastic om componenten op te leggen en zorg altijd dat mijn handen niet vochtig zijn. Bij dit zomerweer gebruik ik zelfs anti statische handschoenen om componenten vast te nemen en te installeren.

Op videokaart drivers ook niks aan te merken, het eerste dat ik doe na een nieuwe install van Windows is de Nvidia official drivers installeren vanuit een clean install zodat de default driver eruit vliegt en Nvidia volledig de install doet.

Ik heb ook de hibernate functie uitgezet want ik gebruik die toch nooit. Ik schakel iedere dag mijn PC uit na gebruik.

Momenteel heb ik enkele zaken veranderd op driver gebied, samen met alle andere aanpassingen zal ik eens testen of ik nu nog te maken krijg met dit probleem.

Ik snap nog steeds niet hoe het zelfs mogelijk is dat dit gebeurt aangezien een oude mechanische HDD geen enkel probleem gaf. Daarom dat mijn sterkste vermoeden nog steeds een slechte driver is die op de achtergrond spookt.

Was dit antwoord nuttig?

Hoi Meynold,

Maak eerst een systeemdiagnose, en meld hier wat je er in kan vinden.

Als je wil weten of het ligt aan het feit dat het een SSD is,

zou je Windows kunnen installeren op die andere HDD, als het in interne is.

Je kan in Schijfbeheer kijken hoe de schijven zijn verdeeld,

Je kan Windows op een andere partitie installeren naast deze die nu draait.

Je komt dan in een dualboot, en kijken of het dan ook gebeurd als je in dual een ander systeem opstart.

De instellingen met en boot volgorde in de BIOS weet je ook vast wel te vinden.

Je hebt niet constant het probleem, je schreef dat het gebeurde bij video en games, waarbij het grafisch meer te voorduren krijgt.

In je eerste bericht gaf je aan dat je vermoedens had richting de driver van Microsoft die de SSD schijf ook vindt, en alle schijven vindt.

Als we ons daar op gaan richten is er ook driver informatie te vinden in Windows.

Dan gaan we eens wat dieper in Windows kijken, naar de drivers, die in de kernel worden geladen als je Windows opstart.

Als er iets mis zou zijn in het algemeen met de driver die de harde schijf leest, dan zou je daar ook al problemen moeten ondervinden.

resmon.exe = Broncontrole  (C:\Windows\System32)

Je ziet in dit voorbeeld hoe je kan zien welke drivers er zijn geladen in het programma ntoskrnl.exe.

Als Windows opstart wordt die als eerst in het geheugen geladen, en staat in de system32 map als beveiligd besturingssysteembestand op de SSD schijf.

Dat alles werkt.

Anders zou je niet toe komen aan een game starten, waar je met specificaties te maken kan hebben ook, met betrekking op instellingen in een game, maar omdat je de problemen ook hebt met filmpjes, kom je al snel op het zwaardere grafisch werk.

devmgmt.msc = Apparaatbeheer  (C:\Windows\System32)

In Apparaatbeheer  zie je:

Schijfstations.

Ga naar tabblad Stuurprogramma.

Klik op de knop:

Details van stuurprogramma.

Voorbeeld:

C:\Windows\System32\drivers

Dit zal vast wel goed verlopen, naar ik aan neem je dat wel goed hebt geïnstalleerd.

C:\Windows\INF

In deze map vinden we informatie, deze bestanden kan je in zien, maar wijzig er niets.

disk.inf

Class=DiskDrive
ClassGuid={4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

EhStorTcgDrv.INF

Class       = EhStorSilo
ClassGuid   = {9DA2B80F-F89F-4A49-A5C2-511B085B9E8A}

Je ziet hier ID, wat handig is om eventueel te gebruiken als je zoekt in het register.

Je werkt in Windows 10, dus je kan zo de datums van deze sys bestanden opzoeken op je harde schijf.

Hier zie je hoe je informatie kan vinden in de Eigenschappen die worden gelezen in het register.

Dus als je in de Eigenschappen kijkt van je harddisk,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\SCSI\Disk&Ven_VBOX&Prod_HARDDISK\4&3554261f&0&000000

Worden er waarden gelezen onder andere in deze sleutel.

Zo zie je dat een ID verwijst in het register, waar je via zoeken meer informatie kan vinden.

Dus je kan nu op deze manier zo veel mogelijk informatie verzamelen, en samen met die systeem diagnose een bekijken of we het zo kunnen vinden.

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

En wat de bios betreft, waar veel automatisch staat ingesteld,

wat je doorgaans het meeste kan laten,

is het wel raadzaam de instellingen te bekijken.

Dus kijken, levert altijd veel op, of niks op, maar ja,,, je moet alles toch een beetje zo doorzoeken.

Ik gebruik al heel veel jaren asus moederborden, die van jou is dan een andere, waar ik de instellingen ook nog nooit voor mijn neus heb gehad.

Dus in dat geval, je BIOS eens op DEFAULT terug zetten, naar ik aan neem er geen upgrade voor die BIOS nodig is.

Het is ook niet zo dat ik vermoed dat het opgelost kan worden in de bios, maar in Windows 10, heb je te maken met Windows, en services die starten, processen op de achtergrond, van alles waar je als gebruiker zicht op kan hebben, maar dan moet je even al die instellingen na lopen.

Wanneer het gaat om instellingen met de RAM en de kloksnelheden, kan je de instellingen er van bekijken.

Wanneer je kloksnelheden in de instellingen ziet, waar je zeker van weet dat het mooi overeen komt met die van de processor, dan stel je het zelf in.

Je komt namelijk als het goed is in al die instellingen in de bios al die informatie ook tegen, ook over de kloksnelheden van de processor.

En je komt in de instellingen, als je nog niks wijzigt, maar kijkt welke mogelijkheden er zijn wat je kan wijzigen als het niet op automatisch staat, je daar dus ook informatie vindt over de mogelijkheden die je ook in de specificaties op de websites kan lezen over de hardware.

Dus je schommelt nu natuurlijk ook, hoe het probleem op te lossen, en welke melding Windows laat zien.

Dan moet je altijd begrijpen, dat de hardware de wortels zijn gevoed door stroom.

Computer = root = hardware = system

Windows is het besturingssysteem, dat heet een system root.

Dat is software.

Alle data op de harde schijf, ook de hardware drivers, bestanden met de extensie sys, zijn software.

Dus die bestanden zijn software, die communiceren met de hardware.

Dus van de computer zelf, even los gezien van Windows, is de computer zelf de wortels en de voeding.

Al die apparaten tot 1 gebundeld op je Moederbord.

Maar goed, dat begrijp je zelf ook al wel.

Tot later.

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Hoi Meinolt,

Nog even dit:

event viewer gekeken en krijg daar regelmatig error ID 153.

https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/d1da4c2e-897c-4187-aea5-91516b8f2452/event-id-153-the-io-operation-at-logical-block-address-xxxx-for-disk-3-was-retried?forum=winserverhyperv

Hier wat informatie over die event.

Als je klikt daar kom je hier:

https://blogs.msdn.microsoft.com/ntdebugging/2013/04/30/interpreting-event-153-errors/

SCSIOP_READ – 0x28

SCSIOP_WRITE – 0x2A

Het gaat over schrijf en lees bewegingen.

En dan gaat het ook over storport.sys

Alsof er een bug is, maar dat kan dus ook veroorzaakt worden door de hardware.

Want als er fouten zijn op het driver niveau, is het de extensie sys, of de hardware, in Windows.

De inhoud van de interface is vooral inhoud van de extensie dll

Dus als het systeem werkt wordt er erg veel gelezen en geschreven, van en naar de harde schijf.

Die als de computer is ingeschakeld, in de kernel al die basis handelingen uitvoert op de bodem.

Je komt op die websites ook hotfix tegen, maar check wel of ze geschikt zijn voor Windows 10. 

Daarbij moet Energiebeheer op maximale prestaties instellen geavanceerd.

en er voor zorgen dat het uitschakelen van schijven op 0 minuten staat, dan is dat uitgeschakeld.

Commandline voor uitvoeren Energiebeheer:

"C:\Windows\System32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\Windows\System32\powercfg.cpl"

als je op die foutmelding dubbelklikt, en op de knop "Kopiëren" klikt,

kan je zou de details van de foutmelding hier plaatsen.

Dat met een systeem diagnose, kan je meer vertellen over hoe Windows als systeem de fouten melden kan, met opgeslagen events, of realtime met een systeem diagnose die 30 seconde duurt.

Tot later.

P.S.

services.msc = Services  (C:\Windows\System32)

Hoe zit het met deze services?

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Hoi Meinolt,

Ik geef je nu zo veel mogelijk informatie over alle instellingen die te maken hebben met de harde schijf in Windows.

Dat je met de error ID 153 alleen maar achter komt dat er bewegingen in de kernel worden afgebroken, die te maken hebben met lees en schrijf bewegingen op de harde schijf, waar de drivers dan softwarematig verantwoordelijk voor zijn in eerste instantie.

Maar, welke proces in de lagen er boven, veroorzaakt dit probleem?

Want je wees in je eerste bericht naar de driver van de harde schijf, dus wijs je naar software, omdat je het niet kon vinden in de hardware zelf.

Je weet zelf hoe delicaat drivers zijn, zoals er veel oudere systemen niet geschikt waren voor Windows 10, veelal door drivers kwam, die voor de oudere hardware niet meer voor Windows 10 gemaakt werden, dus drivers, daar draait alles boven op.

Ik bracht het woord clocken en overclocken ook niet in om je daar mee te laten beginnen, maar als het gaat omdat, maken veel mensen die daar mee bezig zijn strestesten, met weer resultaten waar het aan zou kunnen liggen.

Nu ben ik daar zelf ook nooit mee bezig, maar weet wel dat het bestaat en hoe dat werkt.

Uiteraard is er op dat gebied op internet ook weer zat informatie te vinden.

Onder welke omstandigheden het mis gaat. Wanneer een game of een film grafische kracht gaat vergen, en het niet mis gaat als het systeem voor minder grafische doeleinden wordt gebruikt, of ideal is, je dat kan zien als een probleem op een breder vlak dan alleen je harde schijf.

Wat betreft de harde schijf, waarmee je een schrijf en lees beweging mee kan uitschakelen is het uitschakelen van de schrijfcache, dat raad ik je ook aan.

Dus ik raad je veel instellingen in Windows aan, om de situatie qua instellingen in ieder geval zo in te stellen, dat je dat kan uitsluiten als oorzaak.

Als je met je rechter muisknop klikt op een willekeurig station in Deze pc of Computer (Windows 7) en klikt op Eigenschappen kan je onderstaande doorlopen, je ziet ook direct of daar de schijf nog wordt gezien.

Bij USB sticks ziet het er zo uit:

Je ziet dus dat elke schijf of USB stick een eigen schrijfcache heeft.

Bestanden en bestandsystemen kunnen daardoor beschadigt raken.

Om systeem bestanden van Windows zelf te controleren kan je deze scan uitvoeren (zie ook 2 berichten geleden).

Systeembestandscontrole (SFC.exe) uitvoeren

Om het bestandssysteem NTFS op de harde schijf te controleren kan je het volgende doen:

Check je harde schijf op errors: ( zie ook 2 berichten geleden)
 1.klik Start.
 2.Typ: CMD, in de zoekresultaten klik met je rechtermuisknop op CMD.
 C:\Windows\System32\cmd.exe < in geval de zoekfunctie niet meer werkt.
 3.Klik op 'Als Administrator uitvoeren'.
 4.in de Command Prompt, type: chkdsk /r.
 Als de computer opnieuw opstart wordt de harde schijf op fouten gecontroleerd.

Kortom, schakel de schrijfcache op een harde schijf uit en je kan de USB kabel aan de schijf zonder problemen uit te computer verwijderen of de HDD uitschakelen, is de schrijfcache ingeschakeld moet je het pictogram bij de klok gebruiken en via de rechter muisknop de schijf veilig verwijderen via uitwerpen,

Dat alles om in de toekomst windows veilig te kunnen gebruiken omdat ook na bijvoorbeeld stroomuitval, een BSOD als Windows niet op de goede manier wordt afgesloten schade aan het systeem je systeem zal verzwakken en de veiligheid aan kan tasten. = als advies.

P.S.

Met chkdsk /r check je het bestandsysteem NTFS = partitie = format = station = stam

Met SFC.EXE controleer je systeem bestanden van de system root Windows.

Dat alles is softwarematig.

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 31 januari 2021 Weergaven 1.669 Van toepassing op: