Verkenner loopt vast in Windows 10

Bij het openen van de verkenner in Windows 10 komt het regelmatig voor dat deze blijft 'hangen': de verkenner kan mappen niet openen en geeft de melding 'Bijna klaar ...' (oid). Na verloop van tijd loopt de verkenner helemaal 'vast'. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ik heb al even op internet zitten zoeken, zie deze vraag vaker terugkomen maar nergens is een oplossing te vinden.

Antwoord
Antwoord

Hallo mbrw1,

Kun je ons ook misschien vertellen wanneer dat probleem begonnen is? Is dat meteen na de upgrade naar Windows 10 begonnen of op een ander tijdstip?

Verder wil ik je ook vragen of je ons een screenshot (geen foto) kunt geven van de precieze foutmelding (zorg ervoor dat je geen persoonlijke informatie in je screenshot hebt staan!)

Wat je ondertussen wel alvast kunt proberen is het volgende:

Open Command Prompt (Opdrachtprompt) als Administrator. Als je niet weet hoe dat moet, zal ik het je even uitleggen.
* Klik met rechtermuisknop op Start Menu en klik op Command Prompt (Admin)
OF

In "zoek" typ je cmd in en dan komt vanzelf Command Prompt, als je die ziet, klik je er op met je rechtermuisknop en klik je op "uitvoeren als Administrator"

Typ het volgende commando in (of kopieër en plak)Als je het zelf intypt, let goed op de spaties:

dism /online /cleanup-image /restorehealth
en druk je op Enter

 

Wanneer die klaar is dan geef je het volgende commando in:

sfc /scannow
en druk je weer op Enter.

 

Houdt er rekening mee dat deze scans soms lang kunnen duren.

 

Start je PC opnieuw op en probeer het opnieuw.

Als dat geen oplossing geeft, geef ons dan zeker even meer informatie mee.

Groetjes,

Nathalie

25 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 15 februari 2024 Weergaven 19.135 Van toepassing op: