Foutcode 0x800700005 en/of 0x80070091 bij uitvoeren systeemherstel

Hallo,

Ik heb inmiddels chkdsk c:  en op d: op het prompt scherm uitgevoerd.Ook al via geavanceerde opties systeemherstel uitgevoerd. 

Maar ik krijg nou de fout code 0x80070005 met de tekst

systeemherstel kan D:\users\woja\AppData\local\packages\windows_ie_ac_001\AC\INetCookies\98MIZ niet uitpakken vanaf het herstelpunt.

Is er iemand die me hiermee kan helpen.

Beste Wouter,

Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services. Als ik het goed begrijp wil je systeemherstel niet goed werken en krijg je foutmelding 0x80070005.

Foutcode 0x80070005 betekent dat de toegang tot het betreffende onderdeel geweigerd wordt. Hoewel dit in bepaalde gevallen een kwestie van machtigingen kan zijn, is het toch meestal de veiligheidssoftware die dit probleem veroorzaakt. Het (tijdelijk) uitschakelen van de virusscanner kan soms onvoldoende blijken om alles vrij te geven. Bepaalde loggere commerciële pakketten hebben namelijk ook nog zoiets als 'tamper-protection', vrij vertaald knoeibeveiliging, die allerlei processen zoals Systeemherstel onmogelijk maakt.

De snelste en makkelijkste manier om dit te verhelpen (als men niet weet hoe men het specifiek moet aanpakken) is tijdelijk de veiligheidssoftware volledig van het systeem te verwijderen. Soms zit er echter andere software in de weg. De makkelijkste oplossing is in dat geval om een Systeemherstelschijf te maken. Vervolgens kan men systeemherstel vanaf die schijf uitvoeren, waardoor er buiten de Windows-installatie om gewerkt wordt en niks in de weg zou moeten kunnen zitten

Graag zie ik het resultaat tegemoet of laat het ons weten als je nog andere vragen hebt.

Met vriendelijke groetjes,

Loode E

LET OP! Downloadlinks naar niet-Microsoft sites en programma's worden slechts gegeven voor uw gemak. Microsoft  kan geen resultaten verzekeren of garanderen en is niet verantwoordelijk voor het ondersteunen van het downloaden of de software die u downloadt. Voor deze ondersteuning dient u contact op te nemen met de maker van het programma.

Microsoft Technisch Support
Tel. Nederland: +31 (0)20 5001500
Tel. België: +32 (2) 5033113

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo Loode E,

Bedankt voor je antwoord en ga het zo dadelijk uitproberen. Maar in jouw antwoord zeg je dat het ook een kwestie van machtigingen kan zijn.   De foutcode D:\users\woja\AppData\local\packages\windows_ie_ac_001\AC\INetCookies\98MIZ die hij geeft bij systeemherstel via geavanceerde opties, kan ik die niet gewoon verwijderen. Want het is namelijk ook zo dat ik op mijn computer een app via de app store heb gedownload en vanaf die tijd kan ik s morgens niet meer met mijn oude computernaam WOJA inloggen, maar moet ik met mijn Microsoft account inloggen.  

Dat is ook de reden dat ik de systeemherstel wil draaien, zodat ik gewoon weer inlog met WOJA.

Ondertussen ga ik de systeemherstelschijf maken. Maar ik zou dus ook graag willen weten hoe ik weer mijn gewone login kan terug krijgen.

met vriendelijke groet Wout

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo Loode E,

Ik kan in Windows 8.1 geen systeemherstelschijf maken. Ik heb inmiddels een USB herstelstation gemaakt.

Maar mijn vraag is nu. Kan ik windows 7 er weer opzetten en dan mijn windows 8 set op gebruiken om zo weer naar de windows 8 terug te keren en niet windows 8.1 waar ik van allerlei problemen mee ervaar.

Met vriendelijke groet,

Wouter

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo Loode E,

Kan ik heel simpel mijn Windows 8 set up draaien en ben ik dan mijn upgrade naar Windows 8.1 kwijt. Als dat kan ben ik tevreden.

Groeten Wouter

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Beste Wouter,

Als je de Windows 8 image/dvd/installatiemedium en key hebt kan je ook Windows 8 er weer opzetten. Het is niet verplicht om Windows 8.1 er op te zetten.

Met vriendelijke groet,

Loode E

Microsoft Technisch Support
Tel. Nederland: +31 (0)20 5001500
Tel. België: +32 (2) 5033113

2 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo Loode,

Nadat ik  op het prompt scherm chkdsk c:  en d: had uitgevoerd, heb ik al haast geen problemen meer. Een  systeemherstel kan nog steeds niet, maar als hij het blijft doen zoals nou ben ik tevreden. Ik kan dan altijd nog windows 8 opnieuw draaien. Alleen weet ik niet of ik dan eerst naar de fabrieksinstellingen (recovery) terug moet of dat ik gewoon het window 8 image kan laten draaien.

Met vriendelijke groet,

Wouter

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 31 januari 2024 Weergaven 3.678 Van toepassing op: