Windows update wil niet werken en of oplossen

In november kreeg ik bericht van u met de mededeling om deze link te gebruiken "

Beste Piet,

Bedankt voor je vraag. Excuses voor de vertraging in de reactie!

Ik ga je i.i.g. enkele mogelijke oplossingen aanbieden. Probeer deze in volgorde uit te voeren, mocht de ene niet werken.

Het blijven zoeken naar updates in Windows Vista en Windows 7 is een bekend probleem.

Als je een antivirus hebt geïnstalleerd, verwijder deze volledig via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen. Uitschakelen is vaak niet voldoende, aangezien de antivirus op de achtergrond blijft meedraaien.

Mocht de eerste oplossing niet werken, voer dan de Windows Update Rediness Tool uit. Deze controleert op beschadigde Windows Update onderdelen en repareert deze eventueel.

Als bovenstaande het probleem niet kan oplossen, verwijder dan de tijdelijke bestanden:

  1. Klik op Start, typ Schijfopruiming en kies Schijfopruiming.
  2. Kies de C: Drive.
  3. Vink Tijdelijke internetbestanden aan (mits dat niet gedaan is).
  4. Klik op OK.

Mocht zelfs dat niet werken, verwijder dan de map SoftwareDistribution file folder. Dat is de map waar Windows de geschiedenis omtrent Windows Update in opslaat.

  1. Klik Rechtermuisknop op Start en kies voor Opdrachtprompt (Administrator).
  2. Typ de opdracht net stop wuauserv en druk op Enter.

  3. Open Windows Verkenner en navigeer naar C:\Windows.

  4. Klik Rechtermuisknop op de map SoftwareDistribution en klik op Naam wijzigen.

  5. Wijzig de map naam naar SoftwareDistribution.old. Sluit Windows Verkenner.

  6. Start de PC opnieuw op.

  7. Open nogmaals een Opdrachtprompt venster met admin rechten en typ de opdracht net start wuauserv  en druk op Enter.

  8. Start het systeem nogmaals opnieuw op, log opnieuw in, in je Windows gebruikersaccount en laat Windows Updates zoeken naar updates zodat de map SoftwareDistribution wordt gevuld. Als het probleem hiermee is opgelost, mag je de map SoftwareDistribution.old verwijderen.

Laat me het resultaat maar weten. Eventuele vragen zijn zeker welkom."

Maar dit werkt niet bij mij en dat heb ik al vaak uitgeprobeerd en mijn vraag is dat ik niet meer kan uit richten en ben ik bij mijn einde raad.

Mijn Windows Vista wil niet door jullie geholpen worden en ik ben geen expert hoe ik dit kan verhelpen, en heb van alles geprobeerd.

Toen de nieuwe Windows 10 zijn uitgebracht kunnen we gratis downloaden, maar bij Windows Vista is dat onmogelijk.

Jullie hebben Windows Vista uitgevonden en nu bleek Vista als een onbekend software wordt verklaard.

Ik heb Internet Explorer 9 en wou een hele poosje gelden naar 11 upgraden maar die wil ook niet werken.

Ik kan hier niks uitrichten het enige wat ik kan is dat dat ik Windows 10 software moest kopen.

Moest kopen? dacht ik niet want deze computer is al duur apparatuur.

Neiging dat ik heb is dat dat ik mijn computer zo uit het wil gooien en zo boos ben ik, en zo boos ben ik nog nooit gewest, want ik heb nooit problemen mee gehad maar de laatste jaren verandert Microsoft weer en steeds weer en daarom bestaat Windows Vista niet meer. Hebben jullie suggesties?. HELP HELP HELP !!!

Ik had hier vorige week een vista die al 3 jaar geen updates meer had gehad.

Met onderstaande aanwijzingen heb ik die weer aan de praat gekregen:

zie de aanpak in http://wu.krelay.de/en/

en daarvan dit deel:
Vista
Since there is neither a Servicing Stack Update nor a Rollup for Windows Vista, the differences between Win7 and Vista are going to increase, starting in October 2016.

enzovoorts enzovoorts ..... daar lees je de oplossing wel.

--- karelV

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 31 januari 2021 Weergaven 391 Van toepassing op: