wi-fi heeft geen geldige IP-configuratie met Windows-10 laptop.

Heeft sinds de upgrade naar W10 goed gewerkt. Sinds begin deze week het probleem vastgesteld. Heb het probleem niet op mijn desktop-pc. Deze is nog W7 en via UTP-kabel verbonden met bbox3 router van Proximus. Gisteren heb ik de proximus-support lijn gebeld. Volgens de technieker is de lijn en router O.K. en ligt het aan Windows-10.

Wie kan mij helpen a.u.b. ? Met dank & groeten, Jef

Antwoord
Antwoord

Dag Jeroen,

Gelukt !

Vooraleer ik de 4 commandolijnen heb ingevoerd probeerde ik toch de windows-update nog eens uit te voeren, omdat der internet-verbinding (via WiFi) weer actief was (geen geel driehoekje met probleemmelding).  Hoewel de updatestatus liet weten dat er een cumulatieve W10-update klaar stond om te downloaden en ik op de Download knop geklikt had stond deze 2 u later nog steeds op 0 %.  Ondertussen was ook het geel driehoekje (error) weer verschenen.

Dan heb ik de Winsock-instellingen  en TCP/IP-stack  gereset volgens je advies en onmiddellijk was de internetverbinding actief.  Ik heb daarna ook de Windows-update opnieuw gestart en ook deze begon direct te downloaden.

Tot hiertoe ziet alles er goed uit !

Bedankt voor de tips en vriendelijke groeten !

Jef 

Jef

31 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 10 april 2025 Weergaven 6.818 Van toepassing op: