Tweede IP-adress

Ik krijg tegenwoordig een tweede IP adres deze is 169.254.x.x.

Na wat googlen heeft dit te maken met de DHCP server, en dat er iets mis is.

Na/tijdens het opstarten van opstarten zie ik dat mijn IP adres(sen) beveiligd/beschermt worden door Norton. Maar na het wissellen van de modem krijg ik dit tweede IP adres, an het verdwijnt ook meteen na enkele seconden/minuten na het opstarten.

Deze PC gebruikt een internet kabel. Wifi, hotspots zijn uitgeschakeld. Andere Pc gebruiken een router. all pc's zitten op een openbaar netwerk. Worden dus niet met elkaar gelinkt.

Kan ik dit tweede ip adres veilig negeren. Internet lijkt toch goed te werken?

Antwoord
Antwoord

Dit antwoord is automatisch vertaald. Als gevolg hiervan kunnen er grammaticale fouten of vreemde formuleringen zijn.

Hallo

Begroetingen!

Bedankt voor het posten in Microsoft Community.

Op basis van uw beschrijving lijkt het erop dat u een tweede 169.254 IP-adres krijgt. Wanneer een Windows-computer niet kan communiceren met de DHCP-server, wordt iets met de naam APIPA (Automatic Private IP Addressing) geactiveerd. Het wijst de computer een IP-adres toe dat begint met 169.254, maar hoogstwaarschijnlijk kwam deze plotselinge verschijning van het 169.254 IP-adres van uw vorige modem. De DHCP-server is nog steeds ingesteld op de vorige modem die u hebt, dus elke keer dat u uw apparaat opstart en verbinding maakt met het netwerk, probeert het systeem nog steeds dat specifieke netwerk te vinden.

We willen graag aanvullende informatie vragen om dit uiteindelijk goed te repliceren, zoals:

  • Welke Windows-licentie gebruikt u? - klik op het menu Start > typ WINVER > druk op Enter

  • Wat is het merk en model van uw apparaat? apparaatspecificaties opnemen

  • Om te verifiëren, deze zorg begon toen u uw modem veranderde, correct?

Tot nu toe kunt u de onderstaande methoden proberen en ons laten weten of het helpt.

  • Schakel uw modem uit en weer || schakel uw modem uit - dit klinkt heel eenvoudig, maar het uitvoeren van Power Cycle loste af en toe dit soort problemen op

    - Een stroomcyclus zal een zachte reset uitvoeren, alle verbindingen met apparaten die op de router zijn aangesloten, beëindigen en opnieuw initiëren

  • We raden u ook aan de stekker uit uw router/draadloos toegangspunt en modem los te koppelen. Laat het een minuut los en sluit vervolgens de stroom weer aan om ze weer in te schakelen. Schakel uw computer in en controleer nu of het juiste IP-adres is toegewezen

  • Voer ipconfig/release || ipconfig/vernieuwen

  1. klik op het menu Start en typ CMD

  2. klik met de rechtermuisknop en voer uit als beheerder

  3. opdrachtprompt verschijnt, voer deze opdracht vriendelijk uit

    ipconfig/release

  4. U ziet een lijst met berichten met een status Voor verbroken verbindingen. Dit is normaal en betekent dat uw netwerkadapter de verbinding met het netwerk heeft verloren.

  5. Typ nog steeds in de opdrachtprompt

     ipconfig/vernieuwen

  6. Dit zorgt ervoor dat uw netwerkadapter contact opneemt met de router en een nieuw IP-adres aanvraagt. Uw netwerkadapter neemt contact op met de router en vraagt een nieuw IP-adres aan.

We hopen dat dit helpt. We kijken uit naar uw reactie!

Oprecht

Leonardo_Y

Microsoft Moderator

1 persoon vond dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 12 maart 2023 Weergaven 288 Van toepassing op: