systeem herstel 0x80070005

mijn laptop acer wil niet meer op starten is traag  systeem herstel werkt niet vrijdag doet hij het nog normaal afgesloten en zaterdags wil hij niet opstarten ik probeer systeem herstel maar krijg foutmelding 0x80070005 wie kan mij helpen ben echt een leek dus zou graag in jip en janneke taal hulp krijgen

Bedankt voor je vraag, Ronny en welkom op het Microsoft Community forum. Als ik het goed begrijp start de computer nu zeer traag op.

De foutcode 0x80070005 geeft aan dat de toegang geweigerd is. Het is mogelijk dat een geïnstalleerde virusscanner het systeemherstel proces onderbreekt. Om dit tegen te gaan kan je ook proberen om systeemherstel te doen buiten Windows:

• start de computer opnieuw op en druk net voordat het Windows opstartlogo verschijnt om de seconde op de F8 functietoets
  • kies in het Windows opstartmenu dan de optie "Uw computer herstellen"
  • daarna dien je aan te melden en krijg je een menu. Kies hierin "Systeemherstel" en probeer het systeem terug te zetten tot een of twee dagen voordat het probleem begon

Ik hoor graag van je terug of hiermee het probleem opgelost is.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo Dominique,

Ook ik zit met hetzelfde probleem alleen wat jij aangeeft geld voor windows 7 toch? ik heb windows 8.1 dus gaat dat niet op weet jij nog iets anders? ik hoor het graag. mvg Geert

Was dit antwoord nuttig?

Dag Geert, de oplossing is in dat geval inderdaad anders:

• ga naar het startscherm en klik boven rechts in beeld op je gebruikersnaam, kies "Afmelden"
  • klik rechts onder in beeld op de powerknop, houd de shift-toets ingedrukt terwijl je drukt op de "Opnieuw starten"
  • kies "Problemen oplossen", "Geavanceerde opties" en daarna "Systeemherstel"

Zo kan je systeemherstel buiten Windows om draaien en kunnen achtergrondprogramma's het herstel niet blokkeren.

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb hetzelfde probleem maar jij gaat naar systeemherstel terwijl die het juist niet doet.

En dan krijg ik onderstaande melding

Mijn windows update download ook geen updates meer krijg daar ook de volgende foutcode

Ik heb nu al van alles geprobeerd ook de SFC scan maar krijg het niet aan het werken. Als ik van jullie een update probleemoplosser wil installeren doet die het ook niet die loopt vast op udates zoeken in de computer.

Ik weet dat ik niet de juiste windowsupdate agent heb maar kan dit niet wijzigen omdat ik niets kan downloaden van windows.

Hoor graag of jij hier een oplossing voor hebt. Ik word hier namelijk helemaal gek van ben al een week ermee bezig en nog niets bereikt.

gr angelique

Was dit antwoord nuttig?

Hallo,

Voor de SFC scan heb je een Windows DVD nodig die bij het systeem hoort.

Of het met een recovery DVD ook werkt als het om een recovery gaat weet ik niet.

Maar doorgaans moet met een SFC scan Windows daar bestanden vandaan halen om systeem bestanden te kunnen herstellen.

Groetjes.

P.S.:

had je dat zo gedaan?:

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Onderhoudscentrum

Klik op Probleemoplossing.

Klik onder Systeem en beveiliging op Problemen met Windows update oplossen.

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Hallo Allemaal.

Ik had reeds in DIT topic al met Angelique gecommuniceerd.

Er waren besmettingen gevonden en dat is nasty.

Ik heb je afbeeldingen hier even bekeken ook  Angelique en er valt mij iets op.

Ik heb het even wat uitvergroot, maar Angelique, als je computer besmet was of misschien nog deels is, zie ik in je vorige bericht in het onderwerp foutcode 0x8007005 staan, met een 0 minder.

Ok wat kunnen virussen en wat doen ze graag als ze een computer hebben geïnfecteerd?

Ze gaan het je zo moeilijk mogelijk maken om:

Een systeem herstel uit te voeren.

Je op een goeie manier je Anti Virus programma te gebruiken.

Windows up te daten.

En ze proberen je computer op het gebied van machtigingen onder controle te houden, en de gebruiker de controle daarmee deels af te nemen.

En ze willen niet dat het systeem ten einde komt, maar ze willen je systeem misbruiken.

Daar heb je dan mee te maken Angelique, ik kan het niet mooier maken dan het is.

Hoe kan je malware binnen krijgen?

Je kan door middel van freeware zelf de malware binnen halen.

Ook kan er via linken in mails malware binnen komen.

Dus niet alleen een AV maar ook de gebruiker zelf is dan een risico te noemen.

Zelfs de allerbeste antivirus bescherming kan niet op tegen het klik gedrag van de gebruiker, dus 100% beveiliging bestaat dan ook niet, je kan dat alleen proberen zo goed mogelijk voor elkaar te hebben en te leren waar je op moet letten als je online gaat, helaas, het is niet anders.

En ook al let je op al die zaken, malware makers zijn zeer sluwe intelligente mensen.

HIER kan je onafhankelijk tests zien van AV software.

Als je probleem niet opgelost kunnen worden Angelique, raad ik je aan al je bestanden zoals foto's, documenten, filmpjes, muziek en zo op een ander medium veilig te stellen zoals op een USB stick, Externe schijf, en je systeem na het formatteren op nieuw te installeren.

De huidige virussen zijn veel te geavanceerd net als Windows erg geavanceerd is.

Ik heb je in dat andere topic al wat mogelijkheden laten zien hoe Windows te beheren, en gezien ik vermoed dat je een HP hebt Angelique, die waarschijnlijk een recovery systeem heeft, vraag ik je of je recovery Dvd's hebt van HP om je systeem opnieuw naar de fabrieksstand terug te zetten. Ik weet het is aardig wat werk en je moet je programma's opnieuw installeren, maar je systeem is geïnfecteerd.

Of dat ook het geval is bij Geert en Ronny, daar zouden ze dus ook even moeten klikken op de link boven in dit bericht en in het topic van Angelique beginnen met de link naar MBAM en daarmee eerst eens scannen, eventueel in de veilige modus. 

In Jip en Janneke taal?

Helaas is Windows geen Aap Noot Mies bordje.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Computervirus

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_malware

1 van de ergste soorten in een systeem:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rootkit

Succes.

I love sysinternals ♥

Was dit antwoord nuttig?

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 10 april 2025 Weergaven 1.648 Van toepassing op: