Hallo;
Als ik via start > kies 'Slaapstand' gaat de pc wel in slaapstand, maar start direct weer op.
De pc gaat ook niet meer autom. in slaapstand na de ingestelde termijn v an 30 min.
Wie weet raad?
MVG
Ceth
Hallo;
Als ik via start > kies 'Slaapstand' gaat de pc wel in slaapstand, maar start direct weer op.
De pc gaat ook niet meer autom. in slaapstand na de ingestelde termijn v an 30 min.
Wie weet raad?
MVG
Ceth
Gerapporteerde inhoud is verzonden
* Probeer een lager paginanummer.
* Voer alleen getallen in.
Hey Seth,
Bedankt voor je vraag. Loop zowieso even de energiebeheer-instellingen na in het configuratiescherm om er zeker van te zijn dat alles goed ingesteld staat. Koppel ook alle niet-essentiele hardware af van het systeem (alleen toetsenbord, muis en monitor aangesloten laten).
Sinds wanneer ervaar je dit probleem precies?
Was dit antwoord nuttig?
Helaas heeft dit niet geholpen.
Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.
Hoe tevreden bent u met dit antwoord?
Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.
Hartelijk dank voor uw feedback.
Dag Dave;
Ik heb het probleem sinds 1 dag....
De instellingen staan allemaal goed;
Alle Hardware afgekoppeld, helaas geen verbetering...
MVG
Ceth
Was dit antwoord nuttig?
Hey Ceth,
Bedankt voor je reactie. Als het probleem pas 1 dag speelt dan is de snelste oplossing een systeemherstel uit te voeren. Hiermee zet je het systeem terug naar een configuratie waarin alles wel nog werkte dus zeg 2 dagen geleden.
Bestanden worden hier niet mee verwijderd, maar eventuele programma's die je in de tussentijd geinstalleerd hebt zullen wel verwijderd worden.
Was dit antwoord nuttig?
Dag Dave
Ik ga dat eens proberen, hoewel ik geen enkel programma, updates, downloads, of dubieuze prog. heb gebruikt.
Ik was met Photoshop (legaal) bezig, toen ik wel opeens bemerkte, dat PSD een foto niet wilde laden, omdat ik een vorioge foto nioet goed had afgesloten... ( wat niet klopte)
Ik her-startte de pc (W7 alle update's ) en alles werkte weer zoals 't moest.
Pas later bemerkte ik, dat de slaapstand op geen enkele manier meer werkte
Met vriendelijke groet
en alvast fijne dagen
Ceth
Was dit antwoord nuttig?
Dag Dave;
ik heb een herstel gedaan van/op 27 dec. jl, dus ruim voor de klacht....
Die dag waren er essentiële win. updates.
Helaas, probleem blijft... Pc komt geeneens in slaap stand meer ...
Monitors gaan wel uit, pc probeert in sl.stand te komen, maar start direct weer op...
MVG
Ceth
Was dit antwoord nuttig?
Start de computer kaal open test of de slaapstand dan wel werkt. Zo kan je testen of het aan een achtergrondprogramma ligt.
Verder nog belangrijk: gebruik geen glimmende muismat of ongelijk oppervlak om de muis op te zetten. Hierdoor kan de muiscursor trillen wat Windows als activiteit ziet en de computer terug laat wakker worden.
Ontkoppel de computer tijdelijk van het netwerk en test nogmaals.
Was dit antwoord nuttig?
Dag Dominique
Ik heb de pc kaal opgestart, dus alles uitgevinkt bij item's Opstarten en Service.
en een her-start gedaan
Bij aanklikken (via start/afsluiiten/ slaapstand ging wel de monitor op zwart maar de pc niet.
Kreeg deze op geen enkele wijze weer actief. Dus geforceerd aan/uit knop ca 10 sec. ingedrukt gehouden
PC 3x kaal opgestart; geen verbetering
Dus alles weer aangevinkt.
Bij de her-start kreeg wel 1x de melding: "Er worden bewerkingen uitgevoerd, pc niet uitschakelen.
De pc wordt autom. uitgeschakeld. "
Dit gebeurde niet.... ca 30 min. gewacht; toen maar weer geforceerd uitgeschakeld.
Bijde 2e en 3e her-start ging 't wel goed, uitgez. de slaapstand
Opm. Als ik niet Start > knop afsluiten gebruik, maar de pc met rust laat, dan gaat de monitor zwart na de ingestelde tijd; de pc niet.
De monitor heb ik op 5 min. staan, de pc op 30 min
MVG
Ceth
Was dit antwoord nuttig?
Als je een melding krijgt dat er bewerkingen worden uitgevoerd, dan verschijnt daarna de tekst "zet de computer niet uit". Het is niet aan te raden de computer uit te zetten maar dan te wachten. Als er net een grote update geïnstalleerd wordt, dan kan het zelfs één uur of langer duren voordat de computer opnieuw opstart. Controleer dan het activiteitenlampje van de harde schijf. Als dat nog flikkert, dan is de computer bezig en mag deze niet uitgeschakeld worden.
Heb je gecontroleerd of alle stuurprogramma's bijgewerkt zijn? Vooral de stuurprogramma's voor de netwerkkaart en videokaart.
Heb je ook geprobeerd om de virusscanner tijdelijk te verwijderen, slaapstand te testen en daarna de virusscanner opnieuw te installeren? Gebruik je een schijfdefragmentatie programma van derden? Dit zijn allemaal dingen die Windows kunnen forceren om wakker te blijven.
Was dit antwoord nuttig?
Dag Dominique
Het is al een oude klacht; die op gezette tijden opduikt. Een enkele keer als deze melding opduikt, dan duurt het enkele minuten, en dan wordt de pc afgesloten zzoals 't duurt. Ik heb een zeer snelle pc.
Echter, meestal blijft hij in deze 'lus' hangen. Ik heb soms wel uren gewacht.....maar er gebeurdt niets.
Inderdaad zie je soms dat HD-lampje even oplichten, en dan wacht ik natuurlijk, echter tevergeefs....
Wat de slaapstand betreft:
Ik heb geen aparte netwerkkaart, wel op mobo) en wat betreft de AV ( F-secure) uitschakelen; dat ga ik zo proberen.
Ik gebruik geen enkel defrag prog; heb nl. een SSD.
De update voor de videokaart ( GT640) laat ik regelmatig bijhouden, niet altijd, als er weer alleen een update is voor een game, dan doe ik dat niet. Speel geen game's
MVG
Ceth
Was dit antwoord nuttig?
Dominique
Ik heb eerst gekeken of er een update was voor de videokaart. Dat kan je middel dat kl. pijltje in 't systeemvak zien.
Als ik klik op 't icoontje van Nvidia Geforce experience venster, open zich tegelijkertijd een kl. venster met de mededeling, dat er nw update's (versie 2.1.5) klaar staan.
Echter, als ik dan klik op 'Installeren', dan gaan beide vensters weg, en gebeurd er verder niets...
Doe ik dit overnieuw; dan herhaald zich dit, en 't kl. venster met de update aanbieding blijft komen.
Het lukt me niet om het kl. update venster weg et klikken om dan via het config. scherm van Nvidia zelf op
'Update's zoeken te klikken. Mogelijk zou 't installeren wel lukken, was mijn gedachte. Helaas...
Ik heb AV uitgeschakeld, en toen de slaapstand geprobeerd.
Grappig is, dat de slaapstand nu wél werkt....óók nadat de AV/F-secure weer was ingeschakeld
Was dit antwoord nuttig?