Microsoft Windows 10 - Wachtwoord Laptop wijzigen of pincode toevoegen

Goedemiddag, ik heb gisteren een nieuwe versie van Windows 10 Pro NL met licentie, geleverd via de laptopleverancier, geactiveerd.

Nu probeer ik het wachtwoord te wijzigen via >Instellingen >Aanmeldingsopties.

Wachtwoord wijzigen werkt niet, er gebeurt niets.

Pincode toevoegen werkt ook niet, ik krijg de melding: Er is iets fout gegaan, er is een probleem opgetreden met je Microsoft Account.

Hoe kunnen we dit oplossen?

Dank.

<Vraag verplaatst naar Windows 10 forum door moderator> 

Dag Ria Waarle,

Bedankt voor de gedetailleerde beschrijving van het probleem. 

Zou je nog het volgende kunnen aangeven zodat ik de oorzaak kan achterhalen:

  • Zie je ook een melding of een foutmelding wanneer je inlogt op https://signup.live.com ?
    Indien je een melding ziet, en dat af kunt handelen zou mogelijk hiermee het probleem opgelost zijn.  
  • Gebruik je nog beveiligingssoftware van derden zoals Norton, ESET, en dergelijke?   Doet het probleem zich ook voor wanneer je deze tijdelijk deïnstalleert?  Schrijf indien van toepassing wel de productcode op zodat je deze weer eenvoudig kunt installeren.   Windows Firewall en Windows Defender geven doorgaans geen conflicten.
  • Is Windows up-to-date?  Zie:  Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows update > Geschiedenis van updates. 
  • Welke Windows versie, build en editie heb je? Zie:  Instellingen > Systeem > Info 
  • Doet het probleem zich nog voor wanneer je de PC herstart inplaats deze af te sluiten en opnieuw op te starten? 

In afwachting op je reactie.

Met vriendelijke groet,

Robert

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Bedankt voor je antwoord. Hierbij de gevraagde informatie;

- Geen problemen met aanmelden op Microsoft

- Beveiligingssoftware is Bitdefender, ik zie het niet zo zitten om dit te de-installeren. Het is namelijk net gisteravond geinstalleerd en dat kostte al genoeg moeite

- Windows was niet up to date, nu wel. Ik vind het wel vreemd dat dit niet automatisch up to date is, gisteren net Windows 10 brand new geinstalleerd, zou toch in orde moeten zijn...

- Windows 10 Pro Versie 1703 Build 15063.632

- Herstarten helpt niet

Ik zou dit toch wel graag opgelost zien. Ik heb bewust gekozen voor Windows Pro, om geen gedoe te hebben.

Dank.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vraag Microsoft Windows 10 - Wachtwoord Laptop wijzigen of pincode toevoegen

Goedemiddag, ik heb gisteren een nieuwe versie van Windows 10 Pro NL met licentie, geleverd via de laptopleverancier, geactiveerd.

Nu probeer ik het wachtwoord te wijzigen via >Instellingen >Aanmeldingsopties.

Wachtwoord wijzigen werkt niet, er gebeurt niets.

Pincode toevoegen werkt ook niet, ik krijg de melding: Er is iets fout gegaan, er is een probleem opgetreden met je Microsoft Account.

Hoe kunnen we dit oplossen?

Dank.



Robert_We antwoordde op
Microsoft

Dag Ria Waarle,

Bedankt voor de gedetailleerde beschrijving van het probleem. 

Zou je nog het volgende kunnen aangeven zodat ik de oorzaak kan achterhalen:

  • Zie je ook een melding of een foutmelding wanneer je inlogt op https://signup.live.com ?
    Indien je een melding ziet, en dat af kunt handelen zou mogelijk hiermee het probleem opgelost zijn.  
  • Gebruik je nog beveiligingssoftware van derden zoals Norton, ESET, en dergelijke?   Doet het probleem zich ook voor wanneer je deze tijdelijk deïnstalleert?  Schrijf indien van toepassing wel de productcode op zodat je deze weer eenvoudig kunt installeren.   Windows Firewall en Windows Defender geven doorgaans geen conflicten.
  • Is Windows up-to-date?  Zie:  Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows update > Geschiedenis van updates. 
  • Welke Windows versie, build en editie heb je? Zie:  Instellingen > Systeem > Info 
  • Doet het probleem zich nog voor wanneer je de PC herstart inplaats deze af te sluiten en opnieuw op te starten? 

In afwachting op je reactie.

Met vriendelijke groet,

Robert

Hartelijk dank voor uw feedback.


Ria Waarle antwoordde op

Bedankt voor je antwoord. Hierbij de gevraagde informatie;

- Geen problemen met aanmelden op Microsoft

- Beveiligingssoftware is Bitdefender, ik zie het niet zo zitten om dit te de-installeren. Het is namelijk net gisteravond geinstalleerd en dat kostte al genoeg moeite

- Windows was niet up to date, nu wel. Ik vind het wel vreemd dat dit niet automatisch up to date is, gisteren net Windows 10 brand new geinstalleerd, zou toch in orde moeten zijn...

- Windows 10 Pro Versie 1703 Build 15063.632

- Herstarten helpt niet

Ik zou dit toch wel graag opgelost zien. Ik heb bewust gekozen voor Windows Pro, om geen gedoe te hebben.

Dank.


Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Dag Ria Waarle, 

Mogelijk de eenvoudigste oplossing kan zijn om Windows een keer in veilige modus (met internet) op te starten.

Zie: Uw Windows 10-pc in veilige modus opstarten   (Vanuit het aanmeldingscherm).  

Laat gerust weten wat het resultaat hiervan is.  

Met vriendelijke groet,

Robert

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 23 september 2021 Weergaven 609 Van toepassing op: