Geen geluid meer na installatie nieuwe driver voor Realtek HD Audio via Windows Update

Dit is de foutmelding die ik kreeg na het opnieuw opstarten van m'n Laptop, die ook geen geluid meer gaf.

Wat is hiervan de oorzaak? Ondanks dat ik de vorige versie van de driver weer heb terug gezet en Dolby Home Theater heb uitgeschakeld.

En opnieuw de driver heb geinstalleerd.

Ik heb een Medion Laptop Akoya, geinstalleerd besturings systeem is Windows 7 met de laatste updates van Windows Update.

Dit is de nieuwe versie van de audio driver.

Wat is het aan te bevelen voor de stappen die ik moet uitvoeren om weer het geluid terug te krijgen?

Hallo Jaap,

Bedankt voor je vraag.

Wat ik je als eerste kan aanraden is om Systeemherstel uit te voeren na een punt voordat dit probleem zich voordeed.

We horen graag het resultaat van je terug. Aanvullende vragen zijn uiteraard welkom.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo,

Bedankt voor het antwoord. Sorry, niet om je te .........., maar hier was ik zelf ook al achter gekomen en inmiddels gedaan. Heb de vorige driver weer terug gezet. Alles werkt wel weer naar behoren. Maar hier is mijn vraag nog niet mee beantwoord. Hiermee is dus het probleem nog niet opgelost. Zoals ik al zei heb ik tot nu toe alle updates van Windows update uitgevoerd zonder problemen tot nu toe dan. Zelf hou ik dus m'n laptop graag up to date!

Dus, ............

Bij voorbaat dank.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo Jaap,

Bedankt voor je terugkoppeling.

Zoals ik kan opmaken vanuit de 1e schermafbeelding en je vraag beschrijving lijkt dit op een conflict tussen het Realtek Audio stuurprogramma en het softwareprogramma Dolby Home Theater.

Ik heb het vermoeden dan ook dat de nieuwste stuurprogramma versie van Realtek Dolby Home Theater niet ondersteund en dit de oorzaak is geweest van de foutmelding.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 8 maart 2024 Weergaven 1.000 Van toepassing op: