gebruikersaccount verwijderen

Geachte,

Als alleen gebruiker is het niet nodig ( in mijn geval) dat ik een standaard en administrator account heb. Hoe kan ik dit weer herstellen, verwijderen lukt me niet.

gr. Benni

Dag Bernadet,

Bedankt voor je vraag. Om een gebruiker te verwijderen kun je dit aanhouden:

  • Open Gebruikersaccounts door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, op Configuratiescherm, op Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht en op Gebruikersaccounts. Klik vervolgens op Een ander account beheren Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
  • Klik op het account dat u wilt verwijderen en klik vervolgens op De account verwijderen.

  • Beslis of u de bestanden die met het account zijn gemaakt, wilt behouden of verwijderen door te klikken op Bestanden bewaren of Bestanden verwijderen.

Het account dat je wilt overhouden dient beheerdersrechten te hebben. Is dit een gebruiker zonder die rechten, dan kun je het andere account niet verwijderen. Dit wil je in dat geval uiteraard ook niet aangezien je in een account zonder rechten geen programma's kunt installeren.

MVG,

Marc

6 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 12 april 2024 Weergaven 7.190 Van toepassing op: