Mijn firewall staat uitgeschakeld, als ik hem wil inschakelen geeft hij aan "uw firewallinstellingen bijwerken, met een rode button aanbevolen instellingen gebruiken"klik ik hierop geeft hij fout 0x8007042c aan. Ik kan op geen enkele manier in mijn firewall
komen. Probeer ik hem te starten via services dan geeft hij foutcode 1068 aan, heeft iemand een oplossing?
Foutcode 0x8007042C (oftewel Error 1068 in decimaal) duidt erop dat een van de afhankelijkheden voor de Windows Firewall-service (MpsSvc) niet kan worden opgestart. Technisch gezien gaat het hierbij om een op de RPC-service gebaseerde service voor het filteren
van netwerkverkeer (de Base Filtering Engine - BFE) en een filter-stuurprogramma.
Voordat we hierop specifiek gaan troubleshooten enkele tips: dit soort beveiligingsproblemen wordt vaak veroorzaakt door malware. Een zo uitgebreid mogelijke scan met uw veiligheidssoftware en eventueel nog met een los te downloaden scan zoals de
Microsoft Safety Scanner valt dus zeker aan te raden.
Verder is
Systeemherstel hier misschien de makkelijkste en snelste oplossing: gewoon teruggaan naar een punt waarop alles wel nog werkte. Wanneer u hiervan gebruik wilt maken raad ik u echter aan om zowel vóór als ná het uitvoeren van Systeemherstel scans uit te
voeren met veiligheidssoftware.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Met vriendelijke groet,
Erwin D., Microsoft Partner
1 persoon vond dit antwoord nuttig
·
Was dit antwoord nuttig?
Helaas heeft dit niet geholpen.
Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.
Hoe tevreden bent u met dit antwoord?
Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.