externe harde schijf (Maxtor basic) wordt niet herkend op de usbpoort.

Drivers zijn er wel, na opnieuw installeren ging dat goed maar in de verkenner wordt de maxtor niet aangegeven aan de betreffende (of andere usb poort). Driver heeft goed gewerkt maar is tijdelijk ingezet als externe recorder voor tv. Krijg de maxtor nu niet meer aan de praat. Wie weet wat te doen? Vindt op sites wel tips voor register wijzigingen e.d. maar dat gaat me net iets te ver.


Alvast dank, Margriet

Antwoord
Antwoord

margriet bleeker schreef op 31-1-2011 16:09:

2. onder schijfbeheer staat de maxtor niet met name genoemd maar (aan de hand van de poort) zie ik dat het genoemd wordt als een schijf 2, standaard, on line, primaire partitie, in orde. Dus niet herkend als Maxtor.

Mooi, en rechts daarvan zou je in een breed vak de partitie genoemd moeten zien (met bijv. nnn GB NTFS).
Kan het zijn dat toen die HD gebruikt is als opslagmedium bij die tv hij met een linux-type (ext2 / ext3) geformatteerd is? Dat is niet bruikbaar voor Windows.

Ik zou zeggen: rechtsklik in dat brede vak -> partitie verwijderen -> nieuwe partitie aanmaken en die dan via weer rechtsklik formatteren.


karelV [MVP - Windows Desktop Experience]
--- karelV

8 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 9 november 2023 Weergaven 5.117 Van toepassing op: