secundaire e-mailadres wijzigen

Een tijd terug was ik mijn wachtwoord vergeten. Om dit te wijzigen moest ik onder andere een mail sturen naar mijn secundaire e-mailadres. Toen ik dat wilde doen, bleek dat dat adres een oud e-mailadres was wat destijds automatisch is omgezet en inmiddels verlopen is. Ik kan nu dus de code om mijn beveiligingsgegevens te wijzigen niet ontvangen en ik kan ook niet vinden hoe ik dit secundaire e-mailadres kan wijzigen. Ik zit nu vast heb ik het idee.

Ik heb ook geprobeerd het online e-formulier in te vullen maar daarbij kwam alleen een witte pagina zonder tekst tevoorschijn.

Wat moet ik nu doen om verder te kunnen gaan?

Hallo MLinnemans,

Welkom bij Microsofts forum ondersteuning.

Uitvinden dat er achterhaalde beveiligingsgegevens gekoppeld zijn aan uw account is altijd naar, zeker als u ze juist dan nodig heeft.

De beste manier om uw beveiligingsgegevens te vervangen is door ze als verloren te markeren:

1. Log in met uw account en wachtwoord op: https://account.live.com/proofs/manage

2. Er zal u nu om een code gevraagd worden. Daarnaast wordt er ook de optie geboden ‘Ik heb geen van deze meer’ of ‘Ik gebruik geen van deze meer’.

3. U kunt nu nieuwe beveiligingsinformatie toevoegen. Er kunnen maximaal tien beveiligingsgegevens, zoals alternatieve emailadressen en telefoonnummers, worden toegevoegd aan een account. Hoe meer gegevens u kunt toevoegen, hoe kleiner de kans dat u ooit (definitief) wordt buitengesloten uit uw account.

Nadat u uw veiligheidsinformatie als verloren of achterhaald heeft aangemerkt, duurt het 30 dagen voordat de oude informatie is vervangen door de nieuwe informatie die u heeft toegevoegd. Tijdens deze 30 dagen kunt u de nieuwe informatie dus nog niet gebruiken om uw wachtwoord te veranderen.

Wat betreft de wachtwoord wijziging wil ik u graag doorverwijzen naar de één-op-één ondersteuning van Microsoft. Voor wachtwoord herstel is namelijk veel gevoelige informatie nodig, die beter beschermd is binnen zo'n compleet privé gesprek.

Via deze link komt u op een speciale Microsoft account ondersteuningspagina. Kies hier voor de optie Ik vind geen oplossing voor mijn probleem. U komt nu bij een ondersteuningsformulier uit.

Ik ben er van overtuigd dat mijn collega's van dit team er alles aan zullen doen om u zo snel mogelijk de toegang tot uw account terug te bezorgen.

Met vriendelijke groet,

Suzanne

5 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 10 april 2025 Weergaven 6.129 Van toepassing op: