Bewerken van documenten in Word Online werkt niet

Het openen (lezen) van (mijn eigen) word documenten geplaatst op een OneDrive (SkyDrive) lukt wel, maar wanneer ik die wil bewerken in Word Online krijg ik telkens de foutmelding "Dit document-bestand kan niet worden bewerkt".

De document zelf zijn documenten gemaakt in Word 2010 en die bewaard worden op de persoonlijke OneDrive.

Dit betreft zeker geen complexe documenten, maar wel heel eenvoudige documenten zonder opmaak, grafische elementen, tabellen of wat dan ook.

Het zijn ook persoonlijke documenten op mijn eigen OneDrive, dus kan mi ook niets te maken hebben met toegangsrechten.

Antwoord
Antwoord

Om een of andere reden blijkt het bewerken van deze documenten nu wel te lukken. Ofwel werd er een of andere patch aangebracht in Word Online, ofwel is het omdat ik Office 365 in gebruik genomen had op een andere PC, waarbij ik bij het openen van deze documenten de melding kreeg dat deze documenten omgezet dienden te worden naar een nieuw Office 365 formaat (terwijl de oorspronkele documenten .docx files waren, gemaakt in Word 2010). Het bizarre is echter dat ik dit slechts bij twee documenten gedaan had, terwijl het probleem nu voor alle documenten opgelost is....

Anyway, voorlpig werkt het.

Hans

new to dev

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 10 november 2023 Weergaven 66 Van toepassing op: