niet/heel traag openen van bijlagen in Outlook 2010

Hallo,

 

Ik heb een vraag. Ik ben werkzaam bij een servicedesk van een bedrijf en krijg veelvuldig de vraag waarom het openen van bijlagen in Outlook heel traag gaat en meestal helemaal niet gaat.

Wanneer de mensen hier op het netwerk zitten gaat het openen van bijlagen prima maar zodra ze thuis werken of bij een klant zitten gaat dit dus niet.

De mail komt wel keurig binnen maar de bijlage (Word of Excel) wordt dan niet geopend. Excel opent dan wel na 1 minuut maar het scherm wat getoond wordt is grijs.

 

Bij de accountinstellingen in Outlook staat de proxyserver ingeregeld.

Alleen verbinden via SSL staat AANgevinkt

Alleen verbinding maken met proxyservers die een certificaat hebben met daarin de volgende principal naam staat AANgevinkt

msstd:webmail.bedrijfsnaam.com

 

Bij snelle netwerken eerst verbinding maken via HTTP; vervolgens via TCP/IP staat UITgevinkt

Bij trage netwerken eerst verbinding maken via HTTP; vervolgens via TCP/IP staat AANgevinkt

 

Bij instellingen voor proxy-verificatie is gekozen voor NTLM verificatie.

 

Ik weet niet of bovenstaande instellingen er iets mee te maken hebben maar jullie vast wel :)

 

Verder dachten wij dat hij wellicht verbinding zocht met de printer die op het netwerk aangesloten zit maar waar ze vanaf huis natuurlijk niet bij kunnen. Dus hebben we lokaal een CUTEpdf printer geinstalleerd zodat Office niet meer gaat zoeken naar die printer wat voor vertraging kan zorgen. Dit mocht echter niet baten.

 

Op de laptop draait Windows 7 64 bits versie en Office 2010 32 bits versie.

Op de Exchange server draait Windows Server 2008 R2 en Exchange Server 2010

 

Is er iemand die mij verder kan helpen???

 

Gr. Patrick

 

 

Beste Patrick,

 

Bedankt voor je vraag en welkom bij het Microsoft Community forum. Vervelend om te horen dat de netwerksnelheid niet helemaal als gewenst gaat.

 

Ik denk dat je je vraag beter op ons Microsoft server forum kan stellen. Daar zitten de experts die je waarschijnlijk een beter antwoord kunnen geven.

 

Laat het ons weten als je nog andere vragen hebt.

Microsoft Technisch Support
Tel. Nederland: +31 (0)20 5001500
Tel. België: +32 (2) 5033113

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 5 oktober 2023 Weergaven 625 Van toepassing op: