Ik heb problemen met het ontvangen en verzenden van mijn e-mail in Outlook (office 365). Het programma is heel lang bezig. De uitgaande e-mail wordt met grote vertraging verzonden. Ook de inkomende mail is zeer traag. Ook is het programma steeds bezig met het synchroniseren (melding onder in taakbalk “Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxx@telfort.nl”.)
Foutmelding synchroniseren: Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via *** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd ***... rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via *** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd ***. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.
Ik heb het Account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. In outlook is nu een aparte map gekomen met als titel: Problemen met synchronisatie (alleen op deze computer). Daar in staan nu meerdere e-mails met foutmeldingen: (*** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd ***
Het probleem is ontstaan na herinstallatie van Office 365 vanwege een toegangsprobleem van mijn Microsoft Account. Daardoor waren al mijn bestanden en software weg op mijn PC.
Ik gebruik de e-mail op mijn PC, waarbij ik verplicht gebruik moet maken van SMTP (Office 365). Op mijn iPad gebruik ik al jaren POP3. Op de iPad heb ik geen problemen.
Vraag: heeft u een oplossing voor dit probleem?
- Wat is de oorzaak van het ‘synchroniseren van de mappen in outlook’? Waar kan ik dit uitzetten?
- Kan ik zowel SMTP (op PC) en POP3 (op iPad) gebruiken: is dit de oorzaak?
- Moet ik Office 365 opnieuw installeren?
Ik heb de instellingen afgestemd met de internetprovider. Deze waren akkoord:
Inkomende mailserver IMAP: imap.telfort.nl (poort: 993), versleutelde verbinding: SSL/TLS
Uitgaande mailserver SMTP: smtp.telfort.nl (poort 587), versleutelde verbinding: automatisch.
Time-outs voor server: 1 minuut.
Beveiligd wachtwoord verificatie (SPA) is verplicht: is niet aangevinkt.
Aangevinkt in tabblad voor uitgaande e-mail:
- Voor de server van mijn uitgaande email is verificatie vereist.
- Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail.
Het geselecteerde account bezorgt nieuwe berichten op de volgende locatie:
*** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd ***\Postvak IN
in gegevensbestand C:\Users\...\Outlook\*** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd ***
Ik heb ook Archiefmappen met de extensie pst (dus niet ost).