Serverfout 550 5.1.1 outlook 2010

Ik gebruik voor mails outlook 2010. Sinds vanmorgen ontvang ik nog wel mails, maar ik kan geen mails meer versturen. Elke mail komt terug met de volgende melding: serverfout: 550 5.1.1 <...@gmail.com> recipient rejected 80.57.171.156 is in RBL. Wat is er aan de hand? Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Antwoord
Antwoord

Dag Arthur, als je in de instellingen van je e-mail account kijkt, controleer dan welke SMTP server (uitgaande e-mailserver) er is ingesteld. Als dat degene van je internet provider is, dan dien je met hen contact op te nemen. "Recipient rejected .... is in RBL" betekend namelijk dat je IP-adres in een zwarte lijst is terechtgekomen. Daarin komt het terecht als er via dat IP-adres spam mails worden gestuurd (reclame e-mails).

 

Heb je onlangs een virus-infectie op de computer gehad? Dan kan het zijn dat dit virus e-mails heeft zitten versturen via je computer. Daardoor kan een IP-adres op de zwarte lijst terecht komen.

 

Het is aan te raden om de computer te scannen op virussen, indien dit nog niet gedaan is. Draai hiervoor een volledige scan in je virusscanner (als deze bijgewerkt is). Je kan ook nog een bijkomende scan draaien via onze Microsoft Safety scanner.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 5 oktober 2023 Weergaven 1.299 Van toepassing op: