Outlook 2016 werkt niet meer

Sinds gisteren werkt Outlook 2016 niet meer op mijn PC. Ik heb Outlook als onderdeel van Office Professional Plus 2016. Besturingssyteem op mijn PC is Windows 10.

Bij het opstarten van Outlook opent het venster zich en na een paar seconden (nog tijdens het ophalen van mail krijg ik een pop-up met de melding: "er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als er een oplossing beschikbaar is". Verder geeft het programma geen suggesties of opties. 

Ik heb Office inmiddels opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Ook heb ik Outlook in de safe-mode opgestart, maar ook daar gaat het mis.

Ik ben hier behoorlijk door onthand. Vreemd dat ik volgens Microsoft nu moet gaan zitten wachten op een oplossing; wanneer die dan ook komt. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is, en wanneer dit opgelost wordt? 

wij hebben hier hetzelfde probleem kunnen sinds gisteren de email outlook niet meer openen wanneer komt hier een oplossing voor.

1 persoon vond dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Zelfde foutmelding als je Outlook in veilige modus opstart, outlook.exe /safe in zoekvlak Windows 10? Of Ctrl ingedrukt houden en klikken op snelkoppeling naar Outlook.

Je kunt de invoegtoepassingen niet uitschakelen? Tab Bestand -> Opties -> Invoegtoepassingen... Beheren... Start....

Als dat wel lukt uitschakeln om te kijken of dat helpt.

Als je een nieuw Outlook profiel aanmaakt via Configuratiescherm (pictogram weergave) -> Mail.....

..maakt dat uit?

Of als je Windows schoon opstart?

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Wat voor type account heb je in Outlook? POP, IMAP, EAS of Exchange?

Was dit antwoord nuttig?

@Gérard,

Bedankt voor je suggesties. In reactie daarop kan ik het volgende melden:

Zoals ik schreef, biedt de safe modus geen soelaas. Ik krijg dan inderdaad dezelfde foutmelding.

In Outlook zelf krijg ik niet de kans iets aan de instellingen (zoals invoegtoepassingen) te doen. Daar komt de foutmelding te snel voor.

Ik synchroniseer diverse Exchange-accounts (Microsoft outlook) en 1 IMAP-account (GMAIL) in Outlook.

Het schoon starten heb ik nog niet getest.

Ik heb getracht een nieuw profiel aan te maken met daarin 1 van de exchange-accounts. helaas lukte het niet direct om het profiel aan te maken. Na invoer test Windows 10 de gegevens, maar liep vast op het feit dat de exchange-server niet bereikt kan worden. (foutmelding: Aanmelden bij EAS-e-mailserver (Exchange ActiveSync): Kan de server niet vinden.) Daarna heb ik het nogmaals getracht en dit lijkt goed te gaan. Ik zal mijn andere mailaccounts een voor een ook in dit nieuwe profiel koppelen en kijken waar dit me brengt.

Was dit antwoord nuttig?

ik heb alles al gedaan en blijft nog steeds hetzelfde allemaal dezelfde foutmeldingen.

Was dit antwoord nuttig?

Het maken van een geheel nieuw outlookprofiel werkte ook niet? Dat lijkt bij mij voorlopig wel de oplossing.

Was dit antwoord nuttig?

Alas niets werk, neem je contact op met support:

https://support.microsoft.com/nl-nl

https://support.microsoft.com/nl-be

Was dit antwoord nuttig?

Het aanmaken van een nieuw Outlook profiel vanuit het configuratiescherm heeft bij mij het probleem zo te zien geheel opgelost. Ik heb het oude profiel eerst verwijderd en daarna een nieuw profiel aangemaakt met daarin mijn 7 Exchange en 1 IMAP accounts. Hij is nu nog alles aan het synchroniseren, maar de foutmelding krijg ik niet meer, dus ik heb er alle vertrouwen in dat deze weg blijft. 

Gérard bedankt!

9 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 5 oktober 2023 Weergaven 4.185 Van toepassing op: