Blinkende skrivebord

Hvorfor står mit  skrivebord bare og blinker efter installation af Windows 10.

Svar
Svar

Hej Jette og Jørgen,

Velkommen til Microsoft Community.

Hvis skærmen blinker efter log ind kan det skyldes to forskellige årsager – apps som får Exploreren til at crashe, eller problemer med display drivere.

Løsninger til dette problem er beskrevet på denne side (på Engelsk) under afsnittet Blinking or Flashing desktop after log in.

 

Et løsningsforslag på Dansk fra [Patrick] finder du på denne side.

 

Jeg håber dette hjælper men hvis du har flere spørgsmål er du altid meget velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen,

Poul

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Svar
Svar

Hej allesammen!

Der findes sandsynligvis en løsning på Jeres problem, såfremt Windows rent faktisk viser et skrivebord imens det blinker.

Jeg gør opmærksom på at jeg blot videregiver information fundet andetsteds på internettet, og at jeg derfor ikke tager noget ansvar, skulle noget gå galt. Jeg er blot en privatperson der har flere bekendte med Jeres problem, og som har benyttet følgende fremgangsmåde til at fikse problemet.

I skal trykke CTRL+ALT+DEL, vælge Jobliste ("task manager" på engelsk) og så trykke på fanen "Filer" og vælge Nyt Job (kør).

I den box der popper op, skal I skrive "msconfig" - selvom det kan være meget svært med den blinkende skærm - og herefter trykke enter.

Nu kommer der en anden boks op.

Tryk her på "Tjenester" og find derefter følgende elementer:

1) Tjenesten Windows Fejlrapportering

2) Understøttelse af kontrolpanelet Problemrapporter og løsninger.

Deaktivér nu disse to elementer (ved at fjerne fluebenet ud for hver tjeneste) og tryk på Anvend.

Computeren beder Jer nu sandsynligvis om at genstarte, så gør det. Herefter skulle Windows gerne starte op uden at blinke.

Der findes, efter sigende, også et problem med iCloud, så de af Jer der bruger det burde måske overveje at afinstallere det fra Jeres computere.

Samtidig har jeg også hørt om at problemet kan forårsages af Norton Antivirus.

Jeg havde selv et lignende problem - dog kunne jeg ikke engang trykke CTRL+ALT+DEL, idet "LogonUI.exe" ikke kunne starte grundet en hukommelsesfejl (?).
Dette problem kom til udtryk ved en grå, blinkende skærm, der stod og hyggede sig lidt i et par minutter inden en fejlmeddelelse dukkede op med en masse underlig information a la "0x00000000 kunne ikke skrives på 0x00000000".

Mit problem skyldtes at grafikkort-driverne ikke fungerede med Windows 10 - selvom det var Windows Update selv, der gentagende gange installerede den omtalte driver - ret irriterende, når man endelig får det til nogenlunde at virke efter at have startet computeren op i Safe Mode.

I øvrigt kan de af Jer der har dette problem gøre følgende for at vende tilbage til Windows 7 (eller 8.1):

Når computeren viser Windows 10 logoet under opstart, og der kører en lille cirkel rundt i ring, så hold sluk-knappen på computeren inde, indtil den slukker.

Næste gang, Windows forsøger at starte, skriver den noget med "Diagnosticerer din PC", hvorefter den går videre til en blå skærm hvor der står noget så håbløst som at det måske virker, hvis man genstarter computeren (LOL!).

Tryk Flere Indstillinger (tror jeg det var) og vælg Troubleshoot (eller på dansk: "Fejlfinding"), vælg det tandhjul hvor der står noget i retningen af Opstartsindstillinger (eller "Startup Settings"), og computeren viser nu et billede med en række muligheder du vil kunne vælge mellem, når du først får trykket på genstart-knappen der vises på denne side.

Når computeren starter op næste gang, så tryk på enten 4, 5 eller 6 på tastaturet, og Windows 10 starter nu op i Safe Mode, hvorefter man kan gå ind i Indstillinger (tryk på Start --> Indstillinger), trykke på "Gendannelse" (mener jeg det var) og her vælge "Gå tilbage til Windows 7" eller noget i den dur. Efter en halv times tid er din computer nu tilbage til Windows 7 og du kan bruge den igen.

Screenshots af dette forløb kan ses nedenfor:

Personlig kommentar:

Jeg synes godt nok det er en kende tarveligt af både Microsoft og HP, at de ikke sørger for at éns computer vil fungere med de "nye" drivere på Windows 10, som Windows Update selv installerer.

Det var ikke det indtyk jeg fik, da jeg måtte vente i mere end en uge på opdateringen efter den meddelse udgivelsesdato, og i denne forbindelse fik at vide at jeg ville modtage opdateringen, når den var testet til at virke på min computermodel.

--------
[Patrick]

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

 
 

Spørgsmålsinfo


Senest opdateret april 23, 2024 Visninger 279 Gælder for: