windows 10 opdatering gav sort skærm

hej,

efter opdateringen i sidste uge, vil min søns computer ikke starte op, når man tænder starter den bare op og skriver lenovo på en sort skærm og kommer ikke længere. (en lonovo stationær pc'er med amd processor, ca. 2 år gammel)

har prøvet at lade den stå i 6 timer første gang den gjorde det, i håb om at den kørte en opdatering, ingen ændring.

nogen der har et forslag til hvordan jeg kommer videre, den er helt "død"

Hej Hansen

Kan du oplyse mig om den specifikke pc model?

 

Jeg vil bede dig forsøge at starte i fejlsikret tilstand, eftersom du ikke kan starte computeren normalt. For at gøre det skal du følge disse trin:

 

  1. Start computeren.
  2. Når du efter et par sekunder ser Windows-logoet, så holder du tænd/sluk-knappen inde til computeren slukker. Dette gentages.
  3. Den tredje gang computeren startes vil du komme til Windows Genoprettelsesmiljø.
  4. Efter computeren er startet og skærmen ”Vælg et element” dukker op, så vælger du Fejlfinding > Avancerede indstillinger > Startindstillinger > Genstart.
  5. Når computeren genstartes vil du se en liste med muligheder. Vælg 4 eller F4 for at starte i Fejlsikret tilstand. Hvis du ønsker at benytte internettet, så vælg i stedet 5 eller F5 for at starte i Fejlsikret tilstand med netværk.

 

Hvis du kan starte i fejlsikret tilstand:

Jeg vil bede dig gennemgå disse trin, for at se om det kan hjælpe på problemet:

 

  1. Indtast CMD i din Start-menu, højre-klik på programmet og start det som administrator.
  2. Skriv følgende kommandoer, en ad gangen, efterfulgt af enter:

 

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth 
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth 

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

sfc /scannow

 

Husk mellemrum, da forkerte mellemrum kan påvirke resultatet. Det kan tage noget tid at køre dette program, så vær tålmodig.  Når programmet er klart, så kommer der en rapport om registrerede fejl og hvorvidt det kunne reparere dem.

 

Når disse kommandoer er kørt igennem skal du genstarte din pc.

 

Hvis du ikke kan starte i fejlsikret tilstand:

Jeg vil anbefale dig at forsøge at reparerer din pc ved at bruge et installationsmedie til at genoprette din computer. Jeg vil bede dig læse denne artikel om genoprettelse i Windows 10 og følg trinnene under overskriften ”Brug installationsmedier til at gendanne eller nulstille din pc”. For at gøre det, så skal du benytte en anden computer, og have et USB stik eller en DVD klar.

 

Vend gerne tilbage og fortæl mig hvordan det er gået.

 

Med venlig hilsen

Runa

1 person syntes, at dette svar var nyttigt

·

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Hej Runa,

har prøvet begge dele, uden held :-(

den kommer ikke så langt at jeg kan få den til at starte i fejlsikret tilstand.

prøvede så med usb start, når jeg starter pc'er går der ca. 3-4 sekunder, hvor usb pen lige når at blinke, før der står lenovo på skærmen, og så er den død igen, der sker ikke mere.

har været henne og tjekke om der fulgte en cd/dvd skive med da vi købte den for 2 år siden, som den kunne startes på, det var der desværre ikke.

så jeg er lidt på bar bund hvad jeg så skal gøre.

mvh

karsten

1 person syntes, at dette svar var nyttigt

·

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Hej Karsten

Jeg tror du overså mit spørgsmål om din pc model. Kan du venligst oplyse mig om dette?

Jeg vil anbefale at du benytter Windows Medieoprettelsesværktøjet til at geninstallere Windows 10. 

For at gøre det, så skal du benytte en funktionel computer, og have et USB stik eller en DVD klar. Jeg vil bede dig om at gå ind på denne artikel, som viser hvad du har brug for. Derefter skal du i bunden af siden vælge Windows 10. Følg dernæst instruktionerne på skærmen til at lave værktøjet.

Bagefter kan du benytte mediet til at geninstallere Windows 10. Du kan bare springe det trin over, hvor du bliver bedt om at bruge en produktnøgle.

Hvis du ikke kan starte fra installationsmediet, så skal du undersøge at din boot rækkefølge er sat korrekt op i BIOS. Du kan få hjælp til dette fra din pc producten. 

 

Jeg ser frem til at høre hvordan det er gået. Sig til hvis du har spørgsmål.

 

Hav en dejlig weekend.

 

Mvh

Runa

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

 
 

Spørgsmålsinfo


Senest opdateret februar 20, 2024 Visninger 2.632 Gælder for: