Skal logge på Microsoft kontoen hver gang, jeg tænder for PC'en

Jeg ved ikke lige, hvordan det er sket, men indenfor de sidste par dage, har jeg skullet skrive adgangskode hver gang, at jeg tændte for PC'en. Til Microsoft kontoen.

"Der er fejl i brugernavnet eller adgangskoden. Prøv igen"

Jeg har to éns brugernavne. Hvorfor ved jeg ikke. Det nederste, som er det brugernavn, den går på, har ikke email som det brugernavn, der står øverst, og som jeg skal klikke på, før der sker noget, og så forlanger den adgangskode. Adgangskoden har jeg nu skiftet flere gange, men stadig er der noget, der er forkert et sted.

Fornylig fik jeg en underlig pop-up, hvor en "José Moreno" ville tilføje mig som ven på Skype, hvor jeg slet ikke er. Derfor sad jeg, og lavede et eller andet med sikkerhedsindstillingerne. Jeg har nemlig intet webkamera, så jeg forstår det ikke lige. Jeg troede, at jeg var blevet hacket. Også fordi der under "handlinger" stod, at jeg havde logget på med Internet Explorer. Det er Google Chrome, jeg bruger.

Så hvis der er nogen, der kan hjælpe, vil jeg være meget taknemmelig!

Hej

Som jeg forstår det har du nogle problemer med Microsoft kontoen i Windows 10. 

Hvis du kan komme ind på computer:

Tryk på start -> indstillinger -> konti -> din konto -> kontroller om der står en e-mail adresse her - du kan afbryde forbindelse til en Microsoft konto samme sted.

Under familie og andre brugere vil du kunne fjerne andre brugere kontoer, du vil også kunne se nogen af dem i bunden af din konto siden.

Med venlig hilsen,

Erik H. 

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Jeg har været inde og tjekke, og jeg stod som eneste bruger, som administrator med "beskyttet adgangskode", men har lige lavet endnu en bruger med en anden email, hvis jeg vil skifte til en standard konto. Jeg har deaktiveret koden til låseskærmen, som jeg ikke gider have.

Under "seneste aktivitet" står der: "Den angivne adgangskode er forkert. En person har prøvet at logge på din Microsoft-konto med en forkert adgangskode (---- og med Internet Explorer, som jeg ikke bruger!---) (Det kan være dig, der har glemt din adgangskode, eller det kan være en anden person, der forsøger at få adgang til din konto. Personen kunne ikke logge på)." 

Altså... "den angivne kode"... - jeg har ikke "angivet" noget, og jeg har ikke "glemt" koden, da jeg skriver den rigtig hver gang, og bruger Chrome browseren. 

Vedr. min IP adresse, var det den samme over hele linien undtagen det sidste tal, der varierer.

Måske er det en bug?

Jeg vil gerne afinstallere Skype + Outlook, da jeg ikke vil have det, men kan ikke finde det under "programmer". 

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Hej

Hvis det er Skype app'en kan det være du skal ind i start -> indstillinger -> system -> apps og funktioner.

Omkring seneste aktivitet i forbindelse med Microsoft konto og spørgsmål direkte relateret til dette vil jeg anbefale at kontakte deres support via http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkID=259772 eller på deres engelsk chat http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=306268

Seneste aktivitet er jo en liste over hvad der er sket i forbindelse med konto, du er sikkert ikke den første person hvor andre har prøvet at få adgang til din konto. Forsøg på at opnå adgang til andres kontoer sker indimellem, men personen fik ikke adgang.

Med venlig hilsen,

Erik H. 

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

 
 

Spørgsmålsinfo


Senest opdateret marts 13, 2024 Visninger 2.214 Gælder for: