Slaapstand problemen

Hallo,

Ik heb (vaak, soms gaat het wel goed) het volgende probleem met de slaapstand van Windows 7:

- Computer gaat in slaapstand en start na 2 sec. zelf weer op. Bij dit opstarten hangt de computer meteen met harddraaiende ventilatoren met zwart scherm. Hij kan alleen weer uit deze toestand gehaald worden door de aan/uit knop 5 sec. in te houden. Bij het vervolgens weer opstarten van de computer wordt de bewaarde toestand weer "hervat", maar het opstarten gaat wel traag.

- Ik heb al vanalles geprobeerd om het probleem te localiseren: 1) verschillende hotfixes voor slaapstand problemen (ik kon er 3 vinden), 2) clean-boot voor het uitschakelen van services, 3) zorgen voor allemaal geupdate drivers, 4) uren in MS support pagina's rondgehangen, en 5) nu een compleet nieuwe installatie met alle onnodige hardware verwijderd en als enig geinstalleerde programma MS security essentials. Niets helpt en het probleem blijft bestaan.

- Mijn huidige configuratie:
. ASUS P5QLD PRO moederbord, 4GB geheugen
. Intel Q8400 processor
. NVidia 8800 GTS videokaart met meest recente driver
. Microsoft Wireless entertainment keyboard 7000 met Wireless laser mouse 8000
. 3 x 1TB WD HDD EDS en EACS type
. Philips CD ROM drive
. AC'97 geluidspoort (front)
- Kortom geen rare dingen

Software geinstalleerd:
. Windows 7 HP
. MS security essentials 2.0
- Kortom ook geen "rare" SW

Mijn vraag: Hoe kan ik een goed werkende slaapstand krijgen? En de oplossing voor mij is niet dat ik de functie maar moet uitschakelen. We moeten natuurlijk wel op het milieu letten en ik denk dat onderhand ook wel verwacht mag worden dat een dergelijke functie probleemloos werkt :-)

Alvast hartelijk dank en met vriendelijk groeten,

Frank

Antwoord
Antwoord

Hallo,

Het lijkt er op dat ik de oplossing heb. Het Bluetooth toetsenbord en muis van Microsoft (?!?) (Microsoft Wireless entertainment keyboard 7000 met Wireless laser mouse 8000) gaf de problemen. Ik heb nu een en ander vervangen door de MK520 van Logitech (toetsenbord en muis combinatie) en al twee dagen geen problemen meer. Hoera! Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groeten,

Frank

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 16 april 2022 Weergaven 2.369 Van toepassing op: