hyperlinks werken niet__

“Bericht oorspronkelijk geplaatst door: Flip”

De hyperlinks naar andere web-pagina's  in mijn documenten (office 2007)  werken na de installatie van windows 7 niet meer, hyperlinks naar e-mailadressen doen het nog wèl. 

Wat moet ik aanpassen om ze weer aan de gang te krijgen?

Flip


Rudi S. Microsoft Partner
Antwoord
Antwoord

Beste Flip,

Simpele vraag maar heeft u ooit google chrome op de computer gehad? Wat voor installatie heeft u gedaan van Windows 7, upgrade of clean install?

Met vriendelijke groet,

Loode E

-------------------------------

Ik heb Goole chrome er even opgehad, maar weer verwijderd omdat ik dingen miste zoals favorieten. Nu werken de hyperlinks niet meer en ik heb al van alles geprobeerd. Ik heb zelfs Google Chrome via regedit uit de registers verwijderd, maar nog werkt het niet. Steeds krijg ik hetzelfde bericht: bewerking geannuleerd vanwege systeembeperkingen.

Help mij aub?

Groetjes

-------------------------------

Hallo Balou, dit is een veel besproken probleem.

Ik heb op een Engelstalig forum wat gevonden hierover. Ik heb die stappen getest en aangepast zodat ze ook in jouw situatie werken.

Bij het klikken van een Hyperlink in Outlook de volgende melding

“Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder.”

Dit probleem wordt veroorzaakt door beschadigde of aangepaste koppelingen met de te gebruiken internet browser. Dit probleem wordt in 9 van de 10 gevallen veroorzaakt door Google Chrome. Wanneer Google Chrome geïnstalleerd is kent men dit probleem niet. Echter wanneer de software wordt verwijderd, blijven de door Chrome aangepaste registy entry’s gewoon bestaan met doodlopende verwijzingen.

Om dit probleem op te lossen is het aan te raden om eerst de standaard waarden van Internet Explorer terug te zetten. Wanneer er nog gewerkt wordt met een oudere versie van Internet Explorer ( bijvoorbeeld versie 6 of versie 7), is het aan te raden om versie 8 te installeren. ( Klik hier om IE8 downloaden.)

In Internet Explorer 7 en Internet Explorer 8 zit de functie "Fabrieksinstellingen herstellen". Hierbij worden een aantal stappen gedaan om Internet Explorer weer goed te laten werken.
a. Klik in Internet Explorer op Extra (Rechts aan het einde) en kies voor Internetopties.
b. Ga naar het tabblad Geavanceerd
c. Klik op de knop "Opnieuw instellen"

 

Het resetten van de Internet Explorer zal er niet voor zorgen dat de koppelingen hersteld worden. De standaard bestandsextensies voor .html etc verwijzen nog steeds naar de Google Chrome Parser. Hiervoor moeten we het register in en handmatig dit terug zetten.
a. Druk op het toetsenbord op de Windows key + R (Of klik Start | Uitvoeren).
b. Type REGEDIT en geef [Enter]
c. Klik op “Doorgaan”
d. Open de eerste sleutel: (HKEY Classes Root)

In registry open de map-> HKEY_CLASSES_ROOT

Van onderstaande mappen moet men de “standaard” waarde wijzigen.

(Bijvoorbeeld de eerste-> .htm-> 1 keer aanklikken en dan in het rechterdeel de standaard waarde wijzigen in htmlfile.)

 

 

.htm,                -> Wijzigen in htmlfile

.html,               -> Wijzigen in htmlfile

.mdbhtml,        -> Wijzigen in Accesshtmlfile

.mht,                -> Wijzigen in mhtmlfile

.mhtml,            -> Wijzigen in mhtmlfile

.shtm,              -> Wijzigen in htmlfile

.shtml,              -> Wijzigen in htmlfile

.stm                 -> Wijzigen in htmlfile

 

Wanneer deze waardes zijn toegepast kan de registry editor gesloten worden.

Daarna moeten nog de parsers voor het http en het https protocol geïnstalleerd worden. Dit is het makkelijkste aan de hand van .reg bestanden

 

Deze zijn te downloaden via de volgende website: http://www.herion.nl/downloads/chrome-repair.zip

Daar zitten 2 bestanden in. Deze 2 bestanden moet men om de beurd dubbelklikken om ze aan het register toe te voegen. Daarna kun je testen of de links wel werken.

-------------------------------

Hartelijk dank Rudi S. Alles stap voor stap uitgevoerd, de pc opnieuw opgestart en alles werkt weer als vanouds. Gelukkig.

Groetjes

 

-------------------------------

Dat is fijn om te lezen.

Ik weet dat deze stappen het probleem oplossen, echter zijn het (niet voor iedereen) niet de gemakkelijkste stappen om uit te voeren.

Ik zal dit topic sluiten.


Rudi S. Microsoft Partner
Microsoft Partner

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 20 oktober 2021 Weergaven 4.421 Van toepassing op: