Windows 7: Toetsenbord en muis werken niet in aanmeldscherm

Hallo,

ik heb het volgende probleem:

Hardware: Acer Desktop met originele Windows 7 Home Edition pre-installed en het standaard bijgeleverde toetsenbord en muis.

Mijn toetsenbord (USB/standaard) en muis (USB/standaard) werken niet meer in het aanmeldscherm van Windows 7 Home Edition (nadat de stroom eraf ging, terwijl systeem in slaapstand was).

Toetsenbord en muis werken wel in systeemherstel/recovery mode (via CD). Echter, het terugzetten naar een herstelpunt (ik heb er diverse geprobeerd, tot drie weken terug) lukt niet. Ik krijg in alle gevallen de melding

systeemherstel kan het bestand (D:\Windows\inf\setupapi.dev.log) niet uitpakken vanaf het herstelpunt.
Het herstelpunt is beschadigd of het is tijdens het herstellen verwijderd.


Ik kan wel herstellen vanaf het jongste herstelpunt (16-01-2014), maar dit lost het probleem van niet functionerend toetsenbord/muis niet op.

FYI: Ik heb toetsenbord en muis aan andere PC gehangen: werken gewoon. Ik heb toetsenbord en muis aan andere USB-poorten op de Acer desktop gehangen: elfde probleem->werken niet in aanmeldscherm, wel in systeemherstelmodus.

Ik kan dus geen gebruiker selecteren en dus ook niet inloggen.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank voor de moeite!


 
Antwoord
Antwoord

Dag Dennis, welkom op de Microsoft Community website. Bedankt voor je vraag. Als ik het goed begrijp kan je niet meer aanmelden.

 

Heb je ook geprobeerd om in veilige modus de computer op te starten? Druk bij het aanzetten om de seconde op de F8 toets en kies dan "Veilige modus" in het opstartmenu. Kan je dan wel aanmelden?

 

Als dit ook niet lukt, druk dan bij het opstarten weer op F8 en kies "Uw computer herstellen", daarna "Opdrachtprompt" en tik het volgende in:

DIR D:\Windows (en druk op ENTER)

SFC /scannow /offwindir=D:\windows /offbootdir=D:\ (en druk op ENTER)

 

Als het DIR commando een fout geeft dat er geen bestanden gevonden zijn, verander dan in het SFC commando D: naar C:, dus SFC /scannow /offwindir=C:\windows /offbootdir=C:\ (en druk op ENTER). Laat ons weten of dit geholpen heeft.

1 persoon vond dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 24 oktober 2023 Weergaven 1.979 Van toepassing op: