update naar windows 10 uitstellen.

In mei reserveerde ik een update naar Windows 10. Daarna kreeg ik een icoontje dat de upload klaar was. Maar ik wil die update nog een paar maanden uitstellen. Toch heeft Microsoft al een 15-keer geprobeerd de update uit te voeren, wat steeds mislukte, waarschijnlijk door mijn instellingen. Mag ik u vragen hoe ik dit moet oplossen. mvg Gerrit.

U geeft de voorkeur aan het uitstellen van de upgrade naar Windows 10. Dit is uiteraard mogelijk. 

  • Klik met uw rechtermuisknop op het Windows 10 upgrade icoon
  • Aan de linker bovenkant vindt u een hamburger-menu. Klik met uw linkermuisknop op deze menu-button.
  • Nadat u op deze menu-button heeft geklikt verschijnt er aan de linkerkant een menu. Klik in dit menu op View Configuration of Bekijk configuratie.
  • Daarna komt u op een scherm terecht waarop wordt vermeld dat uw upgrade is gereserveerd. Links beneden kunt u klikken op de blauwgekleurde link Cancel reservation (Annuleren reservering)
  • Ten slotte volgt er nog een scherm waarin u nogmaals moet bevestigen dat u de upgrade wilt annuleren.

Met bovenstaande stappen wordt uw - gereserveerde - upgrade geannuleerd. Mocht u besluiten de upgrade later alsnog te willen uitvoeren, kunt u deze - via hetzelfde scherm - weer reserveren.

Met vriendelijke groet,

Yvo Linssen

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Ik denk dat uitstellen een goede zet is. Eerst de ergste problemen laten oplossen en in ogenschouw nemen wat de meerwaarde is van Windows 10.

De reeds gedownloade bestanden nemen veel plaats in beslag die je vrij eenvoudig vrij kan maken. Bovendien heb je later als je dat wilt, oude info. Mijn advies is deze te verwijderen. Hierna volgt het routeplan daarvoor.

.

Indien het verwijderen van de aangeboden mogelijkheid voor een upgrade naar Windows 10 gewenst kan dat gerealiseerd worden door:

  1. Verwijderen van reeds ontvangen bestanden voor het upgraden naar Windows 10 en het betreffende icoon op de systeembalk.

De bestanden zijn opgeslagen in 3 verschillende mappen:

  • map met de naam Windows.~BT
  • verborgen map met de naam Windows.~WS
  • Temp map (submap van C:\Windows)

Verantwoordelijk voor het totale downloadproces dat in fasen verloopt (van enkele dagen tot weken) is update KB3035583

  1. Het verwijderen van update KB3035583
  2. Het verbergen van update KB3035583 om hernieuwde installatie te blokkeren
  3. Icoontje van Systeembalk verwijderen

Een latere upgrade kan gestart worden door het downloaden bij Microsoft van de MediaCreationTool 32 bits of MediaCreationTool 64 bits afhankelijk van de huidige licentie.

Acties:

  1. Run “I Dont Want Windows 10.exe” – zie onder
    This program removes the Get Windows 10 (GWX) update (KB3035583) from an infected Windows 7 or Windows 8.1 system.
  2. Run Windows update handmatig
    KB3035583 zal weer verschijnen. Verberg deze.
  3. Run Schijfopruiming met de optie Systeembestanden opschonen
    In het nieuwe venster selecteert u Vorige Windows-installaties (indien zichtbaar), en Tijdelijke Windows- installatiebestanden. Klik op OK.

Controle: (werkwijze uit eigen waarneming en geschriften samengesteld)

Bestandsverkenner instellen zodat Systeembestanden en verborgen mappen/bestanden zichtbaar worden.

  1. map Windows.~BT mag niet meer aanwezig zijn (zonodig alsnog handmatig verwijderen)
  2. map Windows.~WS mag niet meer aanwezig zijn (zonodig alsnog handmatig verwijderen)
  3. Temp map (submap van C:\Windows) moet leeg zijn, zonodig handmatig leegmaken.
  4. map GWX moet leeg zijn of niet meer aanwezig zijn – kan verwijderd worden.

Bestandsverkenner weer terugzetten – verbergen van “verborgen enz”

 

Notes

 

rn10950's I Don't Want Windows 10

=================================

This program removes the Get Windows 10 (GWX) update (KB3035583) from an infected Windows 7

or Windows 8.1 system.

 

How to Run

==========

Click on "I Dont Want Windows 10.exe"

 

REDISTRIBUTING THIS SOFTWARE

============================

You may redistribute an unmodified copy of this software for free to anyone that wants it.

This file and the application must be present, with all their contents unmodified.

https://github.com/rn10950/I-Dont-Want-Windows-10/releases/tag/2.0

 

LICENSE:

========

This software is licensed under the GPL v2.0 License, which you can obtain a copy of here:

https://www.gnu.org/licenses/old-licenses/gpl-2.0.en.html

Ton
Wat is jou motivatie om voor Windows 10 te kiezen als je huidige OS goed werkt ?

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 26 december 2023 Weergaven 1.059 Van toepassing op: