Na upgrade van Windows 7 naar Windows 10 krijg ik 'Internal_Power_Management' foutmelding

Ik krijg een Internal_Power_Management Error melding na upgrade van W7 naar W10. Op het internet zijn er vele suggesties, waarvan 1 om het virtuele geheugen op te waarderen, maar dat heeft geen resultaat.

Soms krijg ik spontaan een blauw scherm met de bovenstaande melding over het power management. Bij het afsluiten van mijn laptop gaat hij eerst via dat blauwe scherm een dump maken, en als ik vervolgens weer opstart werkt alles weer normaal.

Natuurlijk heb ik bij ACER gekeken of mijn Aspire 8530G wel compatible is voor Windows 10, maar mijn laptop staat niet in de lijst van geschikte computers. Vreemd want de checkup door Microsoft geeft aan dat mijn laptop prima geschikt is voor Windows 10!

Uiteindelijk heb ik Windows 10 maar verwijderd, maar dat lost het probleem niet op, nu moet ik bij het afsluiten dat op de harde manier doen omdat Windows 10 zich weer wilt installeren.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Als mijn ACER Aspire 8530G niet geschikt is, dan wil ik ook niet dat Windows 10 zich spontaan toch wil installeren. Hoe houd ik dat tegen?

Alvast hartelijk voor uw eventuele oplossing of suggestie(s).

G.J. de Vries

Beste de Vries,

Bedankt voor je vraag. Probeer alle driver bij te werken naar Windows 10 driver. vooral de chipset drivers voor het moederbord, vanwege de stroom regeling, lijken me voor dit probleem erg interessant.

Je download dievanaf de website van Acer. Je kiest de Windows 10 drivers en installeert de chipset, videokaart, wifi drivers en zo verder.

Vervolgens start je normaal op.

MVG,

Marc

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 31 januari 2021 Weergaven 92 Van toepassing op: