Verkenner Win. 10 zwaar irritant

Help, het wordt steeds erger met Verkenner.

In Windows 7 heb ik een nieuwe partitie moeten maken, omdat veel mappen in Verkenner NIET TE VERWIJDEREN zijn!!!

Nu heb ik Windows 10, en het is nog erger. Ik wil maar 1 ding zien :

- C - schijf

  -  Mijn Documenten ( die ik zelf maak, eigen indeling geen voorgekauwde mappen zoals al die Bibliotheken / video's / muziek en zo. )

Nu zie ik onder Deze PC miljoenen mappen die ik helemaal niet wil hebben / zien !!!!!!!

Wie kan me helpen om Windows 10 Verkenner aan te passen zoals IK hem wil hebben, niet zoals MICROSOFT DENKT DAT IK HET WIL HEBBEN. Stop toch hiermee, en geef de mogelijkheid om alle mappen ( die niet van belang zijn voor het Systeem ) te verwijderen, vooral die ellendige Bibliotheken.

Ik weet uit mijn omgeving dat veel mensen zich hier mateloos aan irriteren.

Antwoord
Antwoord

Hey Stef,

Helaas is dit geen standaardfunctionaliteit van Windows. Windows is zo ingericht dat alles ingesteld staat op deze mappen. Favorieten van uw internetbrowser, tijdelijke bestanden, gedownloade bestanden, uw bureaublad, informatie uit applicaties etc. etc. komen allemaal in de gebruikersmappen te staan.

Het verbergen hiervan gaat hoogstwaarschijnlijk problemen opleveren binnen het systeem.

Wat ik wel voor u kan doen is het volgende:

Navigeer naar de mappen die u zichtbaar wilt hebben (zover ik weet, de C: schijf en uw Mijn Documenten map (of misschien zelfs alleen uw Mijn Documenten map)

  1. Klik met de rechtermuisknop op de map
  2. Klik op Aan snelle toegang vastmaken
  3. Wanneer u alle mappen heeft toegevoegd, ga dan vervolgens naar de map Snelle Toegang (is te zien in de navigator aan de linkerkant van de verkenner, helemaal bovenaan)

Hierin ziet u nu uw map staan, evenals wat andere mappen die we nu weg gaan halen

  1. Klik met de rechtermuisknop op de mappen die u niet wilt zien (vanuit de lijst aan de linkerkant van het scherm)
  2. Klik op Losmaken van snelle toegang

Deze mappen zijn nu ook uit Snelle toegang. De laatste stap is zorgen dat de verkenner in Snelle toegang opent, en de recent en meest gebruikte mappen en bestanden eruit halen (indien gewenst)

  1. Klik bovenaan op het tabje Beeld
  2. Klik op Opties
  3. Zorg dat bovenaan "Open de verkenner in de map Snelle toegang" staat, zoniet, klik dan op Deze Computer in die regel en kies Snelle toegang
  4. Wis in de sectie Privacy de selectievakjes en selecteer Toepassen.

Sluit de verkenner. De eerstvolgende keer dat u de verkenner opstart zou deze moeten openen in Snelle toegang, en enkel de mappen laten zien die u wilt zien staan.

Laat even weten hoe het gaat.

Wouter

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 23 augustus 2021 Weergaven 1.271 Van toepassing op: